افزایش سهم تولید داخل از بازار خمیردندان‌

عضو انجمن صنایع شوینده میزان مصرف خمیردندان در کشور را سالانه ۳۰۰ میلیون تویوب اعلام کرد و افزود: سالانه ۱٫۲ میلیارد دلار ارز صرف واردات خمیردندان می شود و تولیدکنندگان داخلی تنها سهم ۲۵ درصدی از این بازار را در اختیار داشته اند.

موبنا – عضو انجمن صنایع شوینده با اشاره به واردات ۱٫۲ میلیارد دلاری خمیردندان به کشور گفت: با تلاش انجام‌شده ۱۰ درصد از سهم ۷۵ درصدی بازار مصرف داخلی که با برندهای خارجی تامین می شود به تولیدات داخلی اختصاص یافت.

محمد دولابی در یک نشست خبری با بیان اینکه ۷۵ درصد بازار مصرف خمیردندان کشور مربوط به کالاهای وارداتی است، اظهار کرد: سالانه ۱٫۲ میلیارد دلار ارز صرف واردات خمیردندان می شود و تولیدکنندگان داخلی تنها سهم ۲۵ درصدی از این بازار را در اختیار داشته اند.

وی به هدف‌گذاری کسب سهم ۴۰ درصدی از بازار ۷۵ درصدی خمیردندان خارجی که در حال حاضر از طریق واردات تامین می شود اشاره کرد و افزود: تنها در ۶۰ روز تولید توانستیم ۱۰ درصد سهم بازار خارجی ها را به دست آوریم و درخواست هایی نیز برای ایجاد نمایندگی تولید خمیردندان‌های جدید ایرانی در کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق دریافت شده است.

عضو انجمن صنایع شوینده میزان مصرف خمیردندان در کشور را سالانه ۳۰۰ میلیون تویوب اعلام کرد و افزود: ما تا کنون توانسته ایم ۱۰ درصد سهم بازار خارجی را کسب کرده و قیمتی یک سوم مشابه خارجی را به بازار عرضه کنیم.

به گفته وی، با بیان این‌که درحال‌حاضر استاندارد ۱۵۰۰ میلی‌گرم فلوراید در خمیردندان مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: به دلیل لابی‌های بزرگی که تولیدکنندگان برندهای مطرح جهانی برای استفاده از سدیم فلوراید انجام داده‌اند، تولیدکنندگان مایل به کاهش میزان سدیم فلوراید در تولیدات خود نیستند و به‌طور دائم در انجمن‌های دندان‌پزشکی نتایج تحقیقات در مورد سرطان‌زا بودن این محصول نادیده گرفته می‌شود.

دولابی افزود: تولیدکنندگان سدیم فلوراید با در اختیار قرار دادن آن با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر تلاش می کنند تا انواع دیگر خمیردندان که در تحقیقات جدید بی‌ضرر بودن آنها به اثبات رسیده است به تولید انبوه نرسد.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۴ تولید خمیردندان زغالی در جهان آغاز شده است، عنوان کرد: تولیدکنندگان سدیم فلوراید به دلیل زیانی که از این بحث می دیدند مقالات علمی تحقیقات این تولید را از روی سایت های علمی برداشته‌اند‌.

 منبع: پول‌نیوز 

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا