واکنش جلیلی به احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات سال۹۶

اینکه در جریان مذاکرات هسته‌ای بیان می‌کردند باید عجله کنیم، زیرا کشور روزانه ۱۷۰ میلیون دلار ضرر می‌کند، اگر این‌طور بود تا الان باید ۶ میلیون دلار نصیب کشور می‌شد.

موبنا – عضو شورای عالی امنیت ملی، انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده را گامی رو به جلو برای کشور دانست.

سعید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید رجایی و در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که پرسید آیا شما برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ کاندیدا می‌شوید یا خیر؟ گفت: در مقاطعی انتخابات به عنوان یک رفتار سیاسی بارز در کشور اهمیت دارد و آن چیزی که تداوم نظام را تثبیت می‌کند این است که حرکت همواره باید رو به جلو باشد.

وی افزود: مهم این است که مجموعه نظام اعم از مردم، دولت‌مردان و سیاسیون به این نکته توجه داشته باشند که مجموعه اقدامات باید در جهت منافع مردم حرکت کند. مهم این است که حرکت به سمت جلو باشد که انتخابات ۹۶ نیز گامی به جلو خواهد بود.

عضو شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا در سال ۸۹ تحریم‌های زیادی علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل وضع شد؟ گفت: امروز قدرت‌هایی در دنیا شکل گرفته‌اند که انحصاری را برای خودشان در صدور قعطنامه درست کرده‌اند. حق غنی‌سازی طبق NPT برای همه کشورهای عضو در نظر گرفته شده است.

جلیلی افزود: برخی قطعنامه‌هایی که از سوی شورای امنیت علیه ایران صادر شد، نشان‌دهنده این بود که نمی‌خواهند ملت به هدفش برسد و این‌گونه قطعنامه‌ها ارزشی ندارد.

وی به تشریح ستم‌گری در عرصه سیاسی و نظامی اشاره و تاکید کرد: وقتی صحبت از ستم‌گری در عرصه سیاسی و نظامی مطرح می‌شود ریشه آنها در این انگیزه است که عده‌ای می‌خواهند کاخ‌هایی را ایجاد کنند و ظلم‌هایی را در عرصه فرهنگ و اقتصاد داشته باشند.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: دعوای حق و باطل دعوای سختی نیست؛ آن چیزی که این دعوا را مشکل و دارای ابهام می‌کند این است که خدایی ناکرده باطل رنگی از حقیقت به خودش بگیرد.

جلیلی با بیان اینکه بسیاری از تخریب‌هایی که در ادیان ایجاد شده، نشات گرفته از درون خود ادیان بوده است، اظهار کرد: امام(ره) همواره تاکید داشتند که باطل لباس اسلام به خودش نپوشاند. در عرصه مبارزه حق علیه باطل نباید انتظار داشته باشیم کسانی که به مبارزه با حق برمی‌خیزند، شفاف عمل کنند.

وی اضافه کرد: امروز در عرصه بین‌المللی نظامی شکل گرفته که وقتی تامل می‌کنیم، می‌بینیم که کسانی مدعی دموکراسی می‌شوند که اینها در منطقه ما اذعان می‌کنند که متحدان‌شان کسانی هستند که دورترین نسبت‌ها را با دموکراسی و حقوق بشر دارند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه امروز کشورهایی ادعای مبارزه با تروریسم را دارند که بیشترین کمک‌ها را به تروریست‌ها می‌کنند، افزود: امروز در مبارزه با تروریسم دوگانگی در کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه وجود دارد.

جلیلی یکی از مفاهیمی که در تعالیم اسلامی و رفتار سیاسی به آن تاکید شده را مفهوم صبر راهبردی دانست و تصریح کرد: یکی از تلاش‌های دشمنان امروز این است که شما را وادار به حرکت‌هایی می‌کنند که صبر راهبردی را از شما بگیرد که باید به این نکته توجه کرد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با ۱+۵ گفت: غربی‌ها ۱۸ ماه برای مذاکره بر سر موضوع هسته‌ای ایران عجله کردند، اما در دوران دفاع مقدس پس از اشغال ۴ استان کشور فقط قطعنامه صادر کردند و ۲۲ ماه خبری از هیچ اقدام موثری در این زمینه از سوی مجامع حقوق بشری و غربی‌ها صورت نگرفت؛ این رفتار دوگانه غربی‌ها در صدور قطعنامه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: صبری که همراه با روشن‌بینی و حقیقت‌ باشد صحیح است و جواب می‌دهد، این نوع صبر ضامن و مدافع حقوق است.

جلیلی با بیان اینکه ملت ایران امروز ثمره صبری را که در برابر دشمن در جنگ تحمیلی داشته را امروز می‌بیند، گفت: موشک‌هایی که تهدیدات دشمن را از ما دور می‌کند، حاصل صبر ملت است.

وی با تاکید بر اینکه صبری که با بصیرت باشد می‌تواند انسان را به نتیجه برساند، گفت: دولت مقتدر، دولت تصمیم‌های صبورانه و مقتدرانه است، دولت عجول نمی‌تواند تصمیم‌های منطقی اتخاذ کند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر در جایی دشمن عجله داشت باید نسبت به آن حساس و دقت کنیم، گفت: اینکه گفته می‌شود با سراسیمگی نمی‌توان کشور را اداره کرد، حرف درستی است. اینکه امروز مردم به صبر دعوت می‌شوند کار خوبی است، اما این صبر باید همراه با بصیرت باشد.

جلیلی اضافه کرد: اینکه در جریان مذاکرات هسته‌ای بیان می‌کردند باید عجله کنیم، زیرا کشور روزانه ۱۷۰ میلیون دلار ضرر می‌کند، اگر این‌طور بود تا الان باید ۶ میلیون دلار نصیب کشور می‌شد.

وی ادامه داد: وقتی در جریان مذاکرات هسته‌ای از برد – برد صحبت می‌شد، چرا باید برد دشمن سریع، قطعی و کامل باشد، اما در این طرف برد به آینده موکول شده و همراه با صبر باشد؟ صبر به اتکای توانمندی‌های داخلی کشور درست است، اما در تحقق وعده دشمن بدعهد نباید صبر کرد. صبری میوه شیرین می‌دهد که از روی بصیرت باشد و ملت نیز ثمرات آن را ببیند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه باید توجه کنیم که صبری نتیجه می‌دهد که در بستر حقیقت باشد، افزود: این نوع صبر می‌تواند انسان را به جلو ببرد. ما اگر به جای اینکه نگاه عجولانه برای برخی از تصمیمات داشته باشیم بهتر است به ثمرات صبر ملت توجه کنیم. اینکه در مذاکرات هسته‌ای طرف مقابل فقط یک بخشنامه روی کاغذ مبنی بر فروش هواپیما از بوئینگ بنویسد، چیز مهمی نیست؛ این تعهد طرف مقابل است، البته آن را هم اجرا نمی‌کند.

جلیلی اضافه کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای راکتور اراک را که حاصل تلاش و صبر دانشمندان ما بود را بتن‌ریزی کردند. با صبر و اتکاء به ظرفیت‌های درونی کشور می‌توان موفقیت‌هایی را کسب کرد. اگر در برابر حاصل تلاش دانشمندان کشور صبر نداشته باشیم باید صبر را به پای دشمن بریزیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما امروز در یک مسیر پر امید قرار داریم که حاصل یک تفکر صحیح است، دشمن امروز با همه توان برای مقابله با ما پای کار آمده است. اگر در عرصه صبر با حقیقت دچار سستی شدیم از مسیر منحرف خواهیم شد.

 منبع: تسنیم 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا