لذت بردن از غذا؛ مانع چاقی!

دقت کردن به آنچه که می‎خورید، توجه شما را به طعم غذا جلب می‌کند و باعث سیری زودرس در شرایطی که بسیار گرسنه هستید می‌شود.

موبنا – محققان دانشگاه کلمبیا با آزمایش ۳۰ هزار نفر با ویژگی‌های جنسیتی و فیزیکی متفاوت به این نتیجه رسیدند که دقت در آنچه که خورده می‌شود، مانع پرخوری می‌شود و در زمان یک ساله کاهش وزن را در افراد پیش می‌آورد.

از ۳۰ هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفته، ۱۵ هزار نفر زنان مجرد و متأهل و ۱۵ هزار نفر دیگر مردان مجرد و متأهل بودند که به نسبت تعداد، اشتراک شغل‌ها نیز در آنها رعایت شده بود.

لذت بردن از غذا؛ مانع چاقی!

به گفته پروفسور یان، تمرکز در طعم غذا باعث جذب مواد غذایی مفید و دفع چربی‌های اشباع شده می‌شود. هنگامی‌که اولویت چشیدن طعم و بهره بردن از مواد غذایی برای درک خوشمزگی آن است، نه صرفا سیری شکم، به فرمان مغز شما سیر می‌شوید و احساس گرسنگی در بدن شما حتی با خوردن تکه کیکی برطرف می‌شود.

این تحقیقات نشان داد، چاقی امروز مردم سراسر جهان در کنار تمام دلایلی که دارد، به علت برطرف کردن احساس گرسنگی است که می‌تواند آسیب‌های جبران‌ ناپذیری به سلامتی بزند.

مقامات بهداشتی و طیف گسترده‌ای از ارائه دهندگان مواد غذایی، تولیدکنندگان مواد غذایی و رستوران‌ها از نتیجه این تحقیقات استفاده خواهند کرد.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا