نیاز ایران به ۵هزار کیلومتر مسیر ریلی سریع‌السیر

هر گردشگر معادل ۱۰۰ بشکه نفت برای کشور درآمد ارزی دارد و بین چهار تا پنج شغل در کشور ایجاد می کند/ هموطنان برای سفرهای خارجی سالانه ۴ میلیارد دلار از شرکت‌های خارجی بلیت می‌خرند/ حداقل ۱۵ هتل ایران‌گردی و جهان‌گردی که بیش از ۵۰ سال عمر دارند با انجام سرمایه گذاری، نوسازی و به هتل های پنج ستاره تبدیل خواهند شد.

موبنا – مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی کشوری که ۶۰ شرکت ازجمله هواپیمایی آسمان، ملی نفتکش و ایران‌گردی را در زیرمجموعه خود دارد، گفت: در ایران به بیش از ۵هزار کیلومتر قطار سریع السیر نیاز داریم تا شمال به جنوب و غرب به شرق را به یکدیگر متصل کند و این می تواند برای بیش از ۲ میلیون نفر در کشور ایجاد اشتغال کند و برای تحقق این هدف اگر ۲۰ میلیارد دلار هم سرمایه گذاری شود، قابل برگشت است.

احمدرضا نیک‌کار اصفهانی در یک نشست خبری اظهار داشت: در ۲۰ سال گذشته به توسعه حمل‌ونقل ریلی بی توجهی شده است در حالی که شبکه ریلی کشور می توانست در تسهیل تردد مسافر و بار در کشور نقش مهمی را ایفا کند.

وی افزود: توسعه راه آهن که دولت تدبیر و امید نیز به آن توجه زیادی دارد تنها راه نجات زیرساخت های حمل ونقل ایران است.

نیک‌کار ادامه داد: این شرکت سرمایه گذاری بدنبال سریع السیر کردن مسیر ریلی تهران – مشهد است و با شرکت های «میتسوبیشی» ژاپن و «آنزوگروپ» چند ملیتی در حال مذاکره هستیم زیرا سالیانه ۳۰ میلیون مسافر به مشهد سفر می کنند و باید تردد این همه مسافر در این مسیر بیش از پیش تسهیل شود.

۱۵ هتل ۵۰ساله ۵ستاره می‌شوند

وی اعلام کرد: اکنون با چند شرکت بزرگ هتل‌داری در جهان در حال مذاکره هستیم تا حداقل ۱۵ هتل ایران‌گردی و جهان‌گردی که بیش از ۵۰ سال عمر دارند با انجام سرمایه گذاری، نوسازی و به هتل های پنج ستاره تبدیل شوند.

نیک‌کار اصفهانی افزود: پس از توافق با دانشگاه لوزان، آموزش مهمانداران هتل‌های این شرکت سرمایه‌گذاری آغاز شده و از روز ۳ آبان موعد آغاز این آموزش ها بوده است.

وی ادامه داد: به دنبال انجام سرمایه گذاری با شرکت «روتانا» که بیش از ۱۰۰ هتل پنج ستاره اسلامی در جهان دارد، قراردادی امضا کرده ایم و کار ساخت نخستین هتل پنج ستاره در ایران آغاز شده است.

مدیرعامل این هلدینگ صندوق بازنشستگی بر توسعه گردشگری در ایران تاکید کرد و گفت: با نوسازی ناوگان هوایی و نوسازی هتل های موجود، به دنبال توسعه گردشگری در ایران هستیم، زیرا یک گردشگر معادل ۱۰۰ بشکه نفت برای کشور درآمد ارزی دارد و باید از این ظرفیت به نفع افزایش درآمدهای نفتی استفاده کنیم، زیرا هر گردشگر بین چهار تا پنج شغل در کشور ایجاد می کند.

ساخت آزادراه ۹۳ کیلومتری بتنی

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت های حمل‌ونقل در کشور گفت: ۱۳ سال بود ساخت کنار گذر شرقی اصفهان متوقف مانده بود اما اکنون ما با برنامه ریزی مناسب، ساخت این آزاد راه را برعهده گرفتیم و در سه شیفت کاری ۸۰۰ نفر در این پروژه کار می کنند. برای تکمیل این پروژه ملی بیش از پنج هزار نفر در این آزاد راه مشغول کار خواهند شد.

نیک‌کار اصفهانی با بیان اینکه این آزادراه ۹۳ کیلومتری به‌صورت بتنی در کشور اجرا می شود، اظهار داشت: ساخت این پروژه علاوه بر این‌که کریدور شمال – جنوب و شرق به غرب متصل می‌کند، فاصله اصفهان به شیراز را نزدیک به ۲:۳۰ دقیقه کرده و فاصله تهران تا اصفهان را ۵۰ دقیقه کمتر می کند.

خرید بلیت ایرانی‌ها از ایرلاین‌های خارجی؛ سالانه ۴ میلیارد دلار

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هموطنان برای سفرهای خارجی سالانه ۴ میلیارد دلار از شرکت‌های خارجی بلیت می‌خرند، در حالی که شرکت‌های داخلی با نوسازی و توسعه ناوگان هوایی خود می‌توانند از این فرصت به نفع خود استفاده کنند.

نیک‌کار اصفهانی افزود: با افزایش تعداد ناوگان فعال شرکت هواپیمایی آسمان از ۹ به ۲۱ فروند این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال رتبه نخست بیشترین پرواز را در مسیرهای داخلی کسب کرد.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان هوایی آسمان همچنان ادامه دارد و با توجه به مجوز خزانه‌داری آمریکا و جلوگیری از تعدد انواع هواپیماها در این شرکت، اولویت ما خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ است.

به گفته نیک‌کار اصفهانی، سرمایه شرکت هواپیمایی آسمان نیز از ۵۰۰ میلیارد ریال به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است و با ابلاغ دستورالعمل تهاتر بدهی های شرکت های هوایی به دولت، تسویه بدهی سه هزار میلیارد ریالی آسمان به شرکت پخش فراورده های نفتی در آینده نزدیک انجام می شود.

وی همچنین از تسویه کامل بدهی آسمان با چهار بانک خبر داد و افزود: برای تسویه با یک بانک دیگر نیز در حال مذاکره هستیم.

نیک‌کار اصفهانی با بیان این‌که با هشت تا ۹ هواپیما بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در شرکت آسمان شاغل بودند، تصریح کرد: به دنبال برکناری نیروهای خود نبودیم. بنابراین با افزایش تعداد ناوگان و پروازهای هوایی شرکت آسمان و آموزش های مورد نیاز، از آنها به بهترین وجه استفاده می کنیم به طوری که شرکت آسمان در ۶ ماهه گذشته رتبه نخست تعداد پروازهای داخلی را به خود اختصاص داده است هرچند که هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

 منبع: پول‌نیوز 
دکمه بازگشت به بالا