رئیس پدافند غیر عامل: آمریکایی‌ها با طرح “نیتروزئوس” در فضای سایبر چنگ و دندان نشان می‌دهند

توسعه فضای سایبر با حوزه دفاعی لایه های جدیدی را ازحمله و دفاع ایجاد می کند.

موبنا – رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: چندی است که آمریکایی‌ها در فضای سایبر چنگ و دندان نشان می‌دهند و طرح نیتروزئوس را مطرح می کنند.
سردارغلامرضا جلالی در همایش نکوداشت هفته پدافندغیرعامل که صبح امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با بیان اینکه امروز موضوع فناوری اطلاعات از یک حوزه فرعی به یک حوزه اصلی و زیرساختی تبدیل شده است، عنوان کرد: توسعه فناوری ارتباطات توانسته جای خود را در امورزیرساختی جهان پیدا کند.

وی با بیان اینکه نفوذ فضای سایبر به اقتصاد، اقتصاد را هم به سمت سایبری شدن پیش می برد، اظهار داشت: توسعه فضای سایبر با حوزه دفاعی لایه های جدیدی را ازحمله و دفاع ایجاد می کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه دریک ماه گذشته آمریکایی ها مقام فرماندهی نظامی سایبر را ایجاد کرده اند، گفت: این انتصاب نشان دهنده توسعه حوزه سایبری به امور نظامی است.

وی افزود: چندی است که آمریکایی ها در فضای سایبر چنگ و دندان نشان می دهند و طرح نیتروزئوس را مطرح می کنند؛ هیچ کدام از مسئولان آمریکایی هم آن را نفی نکرده اند؛ آمریکایی ها وقتی برای کار نظامی هدف طراحی می کنند در مرحله اول به جمع آوری اطلاعات می پردازند و ما باید مراقبت جمع آوری اطلاعات آنها باشیم و به هیچ عنوان اجازه این کار را به آنها ندهیم.

سردار جلالی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات پدافندی ترین طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: نگاه ما به شبکه ملی اطلاعات به مثابه یک نظام دفاعی برای کشور است و اولین انتظار از این شبکه این است که بتواند تداوم کارکردهای خود را علی رغم تهدید و تحریم حفظ کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه در فضای شبکه ملی اطلاعات باید بتوانیم امنیت حیطه بندی شده تولید کنیم، عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به این کارکردهای بسیار با اهمیت می تواند نام وزارت دفاع سایبری را به خود بگیرد.

 منبع: میزان

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا