یک جایزه بین‌المللی دیگر برای مستند ایرانی

مستند «رویاهای دم صبح» در ادامه حضور بین‌المللی خود یک جایزه از جشنواره فیلم‌های مستقل «اوزنابروک» آلمان دریافت کرد.

موبنا – «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی که چندی پیش جایزه بهترین مستند بلند جشنواره فیلم لندن را دریافت کرده بود، توانست، جایزه بهترین فیلم از نگاه داوران جوان سی‌ویکمین جشنواره فیلم‌های مستقل «اوزنابروک» در کشور آلمان را نیز از آن خود کند.

هیات داوران جوان جشنواره فیلم‌های مستقل «اوزنابروک» در بیانیه‌ای از ساخته مهرداد اسکویی تمجید کردند.

سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستقل «اوزنابروک» از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ اکتبر (۲۸ آبان تا دوم مهر) برگزار شد.

مهرداد اسکویی تاکنون برای این مستندش، علاوه بر دریافت جایزه “عفو بین‌الملل” از شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین، توانست جایزه بزرگ جشنواره “ترو فالس” آمریکا با عنوان “ترو ویژن اوارد” را به عنوان بهترین مستندساز سال ٢٠١۶ جهان از آن خود کند و در ادامه‌ موفقیت‌های بین‌المللی خود جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم “الهام بخش” را از جشنواره فول فریم آمریکا دریافت کند.
وی پیش‌تر در جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند و در جشنواره سینما حقیقت، جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «رویاهای دم صبح» دریافت کرده بود.

«رویاهای دم صبح» اخیرا جایزه بهترین مستند بلند جشنواره «هات اسپرینگز» آمریکا و همچنین جایزه معتبر بهترین فیلم مستند جشنواره لندن را نیز کسب کرده است و در دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک نیز در بخش بهترین مستند نامزد کسب جایزه است.

مستند بلند «رویاهای دم صبح» که پخش بین‌المللی آن را نسرین میرشب برعهده دارد، روایت سرگذشت دختران نوجوانی است که در روزهای پایانی سال برای حکم آزادی خود از کانون اصلاح و تربیت انتظار می‌کشند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا