رکوردزنی ایران در سرعت دسترسی به میدان گازی

ثبت رکورد ۶٢ روز دسترسی به میدان گازی فاز ۱۸B پارس جنوبی در حالی است که رکورد شرکت‌های خارجی در این زمینه ۶ ماه و ۲۰ روز و مربوط به شرکت شل انگلیس رسانده است.

موبنا – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع با اشاره به ثبت رکورد ۶٢ روز دسترسی به میدان گازی فاز ۱۸B پارس جنوبی گفت: رکورد قبلی دسترسی به میدان گازی نیز با زمان ۵ ماه و ۱۰ روز در دست شرکت ایزایکو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود و رکورد شرکت‌های خارجی در این زمینه ۶ ماه و ۲۰ روز بوده که شرکت شل انگلیس به ثبت رسانده است.

منصور معظمی با تاکید بر بالا بودن توان داخلی در صنایع نفت و گاز اظهار داشت: این حرکت حاصل اطمینان وزارت نفت به پیمانکاران ایرانی است و متخصصان داخلی شرکت ایزایکو اثبات کردند برای احقاق حق جمهوری اسلامی ایران از میدان‌های گازی مشترک رکوردهای جهانی را نیز در می‌نوردند.

مدیرعامل ایزایکو نیز این موفقیت را حاصل حمایت و مدیریت ایدرو دانست و گفت: وقتی هدایت صحیح و مدیریت استراتژیک بر مجموعه های صنعتی انجام شود، قطعا متخصصان و تکنسین‌های داخلی به خوبی فعالیت می کنند و حاصل کار آن‌ها قابل رقابت و حتی بی‌همتا در بین شرکت‌های بین المللی خواهد شد.

به گفته حمیدرضا رضاییان‌اصل، انتقال سکوی نفتی فاز ١٨بی در تاریخ ٣ تیر امسال توسط ایزایکو انجام شد و بعد طی ۴٠٠ کیلومتر راه دریایی با استقرار در میدان گازی مشترک بعد از ۶٢ روز گذشته ساعت ١۶:۵۵ به گاز رسید و مشعل آن با گاز سهم ایران روشن شد.

 منبع: پول‌نیوز

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا