همایش فضای مجازی برگزار می‌شود

برگزاری کارگاه های آموزشی نظیر آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای در عصر رسانه‌های نوین از جمله بخش های مهم این همایش است.

موبنا – اولین دوره همایش «فرصت ها و چالش های فضای مجازی» با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت با همکاری سازمان بهزیستی کشور، بنیاد پیشگیری و ارتقای سلامت دنیای آینده و ۲۶ نهاد سیاست‌گذار و علمی، دولتی و غیردولتی ۴ و۵ آبان ماه برگزار می‌شود.

از دبیرخانه دایمی همایش «بررسی فرصت ها و چالش های فضای مجازی»، اولین دوره از همایش «فرصت ها و چالشهای فضای مجازی» با اولویت دهی به شبکه سازی و ارایه آموزش به افراد در راستای شناسایی آسیب ها و فرصت های فضای مجازی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش همایش بررسی فرصت ها و چالش های فضای مجازی با مشارکت ۲۶ سازمان دولتی و غیر دولتی و همچنین با همکاری سازمان بهزیستی کشور و بنیاد پیشگیری و ارتقای سلامت دنیای آینده به عنوان سازمانی مردم نهاد برای اولین بار با تحلیل و بررسی راهکارهای استفاده از فرصت ها و شناسایی تهدید های فضای مجازی کار خود را آغاز می کند.

این همایش با همکاری و حضور نماینده هایی از قوه قضائیه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش مرکز ملی فضای مجازی ، پلیس فتا، استانداری تهران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان صدا و سیما و چندین مرکز علمی و پژوهشی در روزهای چهارم و پنجم آبان ماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این همایش با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت و همچنین محورها و اهدافی نظیر بهره وری در فضای مجازی، فضای مجازی و نقش نهادهای آموزشی، فضای مجازی و مهارت‌های داشتن ارتباط سالم، فضای مجازی و امنیت اطلاعات، آگاهی و سواد دیجیتال خانواده‌ها و کاهش‌آسیب‌ فرزندان، فضای مجازی و انگیزه‌های حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی، روابط بین نسلی و فضای مجازی، فضای مجازی و نهاد خانواده، فضای مجازی و مسئله زنان، سیاستگذاری در فضای مجازی و… برگزار خواهد شد.

برگزاری کارگاه های آموزشی نظیر مبانی نظری و روش شناسی در شبکه های اجتماعی، آموزش مهارت های سواد رسانه ای در عصر رسانه های نوین، آشنایی با روش های جلوگیری از هک شدن و ایجاد امنیت در فضا مجازی و همچنین حریم خصوصی در جهان فناورانه از جمله بخش های مهم این همایش است.

در خلال برگزاری اولین همایش ملی دوسالانه «بررسی فرصت ها و چالش های فضای مجازی» کارشناسان و مسئولان سازمان ها و نهادهای آموزشی و خدماتی با آخرین دستاوردهای علمی و تجارب ملی در این حوزه آشنا خواهند شد.

 منبع: عصرایران 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا