روحانی: با تکنولوژی فعلی بخشی از منابع عظیم نفتی در ایران هیچ گاه قابل استخراج نیست

رئیس جمهوری در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) ایستادگی و مقاومت، خودباوری و عزت را به ما یاد داد و با تبیین آزادگی برای ما، استقلال را برای کشور به ارمغان آورد.

موبنا – حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی بیان کرد: امام راحل به ما آموخت که چگونه باید برای یک تحول بزرگ با یک اراده آهنین در سطح جامعه اقدام کرد و کاری که بنیانگذار انقلاب شروع کرد را کسی باور نداشت.

وی ادامه داد: حتی یاران نزدیک و شاگردان بنام امام خمینی (ره)، اندیشمندان، فرهیختگان و علما، تغییر یک نظام در این کشور را باور نداشتند.
وی ابراز کرد: در میان انسان های عادی، یک فرد از منطقه استان مرکزی به پا خاست و سپس در حوزه علمیه قم و در قالب مرجعیت انقلاب بزرگی را به سامان رساند.
وی افزود: امام راه دین را در دنیای کنونی گشود و اگر تعالی و اراده امام خمینی نبود چگونه می توانستیم در دوران دفاع مقدس مقاومت و ایستادگی کنیم و در جنگی نابرابر با دشمن پیروز باشیم و در حالی که در روزهای اول جنگ چیزی نداشتیم و شرایط ارتش شرایط خاصی بود.
رئیس جمهوری بیان داشت: سپاه پاسداران در ابتدای جنگ در حد یک نیروی انتظامی و امنیتی بود که سلاح سنگین نداشت و یک نیروی نظامی نبود و در مقابل، دنیای غرب و شرق به ما هجمه آوردند.
وی گفت: شرقی ها و شوروی سابق در جنگ تحمیلی به عراق هواپیما دادند، فرانسه هواپیمای میراژ به عراق داد و بسیاری از امکانات نظامی را اروپاییان در اختیار رژیم بعث گذاشتند و ملت به تنهایی با راهبری امام و ایمان و انگیزه الهی توانستند در برابر همه جهان ایستادگی کنند.
وی افزود: ایثار، فداکاری، وحدت، اتحاد و در کنار هم بودن رمز پیروزی ما در هشت سال جنگ تحمیلی بود و موفقیت در هر جبهه کشور در سایه اخلاص، اتحاد و یکپارچگی بوده است.
تعامل با دنیا
رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود به تعامل با دنیا اشاره کرد و گفت : تعامل سازنده با دنیا به معنی تحقق پیشرفت کشور با اتکا بر حفظ اصول، دین، فرهنگ، اخلاق و انقلاب است.
روحانی افزود: در مقطعی غرب علم و دانش را از ما گرفت، بعدها با دانش جدید پیشرفت کرد.
رئیس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: باید از جهان، علم، دانش و هنر را بیاموزیم و معتقدیم اگر امیرکبیر در تاریخ ایران نبود قضاوت این که ایران چه می شد دشوار بود و اگر علم و دانشی که امیرکبیر در دارالفنون به وجود آورد، نبود، فاصله ما با غرب و علوم جدید زیادتر می شد.
وی اظهار داشت: امیرکبیر راه را برای ورود فناوری و علم نوین به ایران هموار کرد و نرمش صحیحی به وجود آورد که مستقل بمانیم و از پیشرفت ها و علوم دنیا نیز به خوبی بهره مند شویم.
فناوری کارخانه واگن سازی پارس باید به روز شود
وی با اشاره به بازدید عصر امروز خود از کارخانه واگن سازی پارس اراک بیان داشت: این کارخانه در سال ۵۳ تاسیس شد و برای راه اندازی آن از کشورهای مختلف تکنولوژی وارد شد و اکنون نیز باید این فناوری را به روز کرد.
روحانی افزود: سرعت و کیفیت قطارها را در آینده باید در نظر گرفت و در ورود فناوری واگن سازی و قطارسازی به این مهم توجه کرد.
وی ادامه داد: قرار است در طرح احداث خط آهن سریع السیر تهران – اصفهان، سرعت سیر قطارها به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت برسد، لذا واگن سازی پارس هم با توجه به این هدف باید متحول شود.
پارس جنوبی نیازمند فناوری جدید
وی با اشاره به فناوری فعلی برای استخراج از چاه های گاز در عسلویه گفت: در زمستان گذشته گاز منازل قطع نشد و امسال وضع مطلوبتر نیز می شود و اگر فناوری جدید برای پارس جنوبی پیش بینی نشود، در چند سال دیگر میعانات گازی قابل استخراج نخواهد بود.
روحانی گفت: با تکنولوژی فعلی بخشی از منابع عظیم نفتی در ایران هیچ گاه قابل استخراج نیست و این فناوری نوین است که دراین راستا کارساز است.

 

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا