بیانیه پایانی نهمین اجلاس بیداری اسلامی در بغداد صادر شد

اجلاس شورای عالی بیداری اسلامی که نهمین دوره آن از دیروز شنبه در بغداد شروع بکار کرده بود، عصر یکشنبه پس از نشست های تخصصی و صدور بیانیه ای بکار خود پایان داد.

موبنا – در این نشست که به ریاست سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی، بزرگترین جریان سیاسی عراق، برگزار شد، در روز اول، شاهد سخنرانی هایی از سوی دکتر علی اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین نخست وزیر، رئیس پارلمان و معاون رئیس جمهوری عراق بود.

این نشست در بعد از ظهر به ریاست عمار حکیم ادامه یافت و وارد مباحث تخصصی شد و شرکت کنندگان ادامه مباحث را درجلسات صبح یکشنبه پی گرفتند.
در اجلاس بغداد، علمای سنی و شیعه و شخصیت هایی از ۲۲ کشور اسلامی جهان حضور داشتند که در آن بر تقویت عنصر وحدت در جوامع اسلامی، بازگشت به اسلام ناب محمدی (ص) برای عبور از بحران و مشکلات جهان اسلام تاکید و در خصوص اوضاع جاری منطقه بویژه بحرین، یمن، سوریه و عراق بصورت مشخص موضع گیری کردند.
در بیانیه پایانی این اجلاس، شرکت کنندگان خواستار عدم مداخله خارجی در بحران سوریه شدند و حق تعیین سرنوشت را مختص مردم سوریه دانستند و درباره عراق نیز از حق حاکمیت این کشور دفاع کردند.
اجلاس در قبال بحران های یمن و بحرین نیز واکنش نشان داد و حملات نظامی سعودی ها به غیرنظامیان و تاسیسات زیر بنایی این کشور را مصداق جنایت جنگی دانست.

 

 

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا