GPS در روسیه از کار افتاد

خدمات ماهواره‌ای GPS در کشور روسیه از کار افتاد و این مسئله باعث شد بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که سرویس خود را مبتنی بر GPS ارایه می‌دهند دچار مشکل شوند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بازی Pokemon Go، خدمات تاکسی‌یاب Uber و … روز گذشته به طور کامل در شهر مسکو از کار افتادند. رسانه‌های محلی اعلام کردند تمامی ابزارهای موبایلی مبتنی بر خدمات ماهواره‌ای GPS دیروز در شهر مسکو غیرفعال شدند و نقشه‌های الکترونیکی هم نتوانستند سرویس مربوطه را ارایه دهند.

آن دسته از افرادی که در نزدیکی کاخ کرملین به سر می‌بردند، روی شبکه‌های اجتماعی توضیح دادند که با گوشی هوشمند خود نتوانستند هیچ مسیری را به درستی شناسایی کنند. این افراد همچنین از بروز اختلال در بازی Pokemon Go شکایت کردند.

gps-failing-moscow-2

لازم به ذکر است افرادی که ماه گذشته در ماراتون مسکو شرکت کرده بودند هم گزارش‌هایی را مبنی بر عدم کارکرد سرویس ماهواره‌ای GPS اعلام کردند.

نوشته های مشابه

اختلال در خدمات ماهواره ای GPS روسیه از ژوئیه امسال آغاز شد و «گریگوری بانکونوف» از برنامه‌ریزان اصلی شرکت اینترنتی Yandex روسیه روز گذشته در این باره گفت که این مشکلات به احتمال قوی زیر نظر دولت روسیه ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا