نابودی ۶ درصد درآمد ناخالص ملی در تصادفات رانندگی

۵۰ درصد افراد فوتی در حوادث جاده‌ای را افراد زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند و عملاً جامعه نیروی کار و فعال خود را در جاده‌ها از دست می‌دهد.

موبنا – روزانه بر اثر تصادفات به‌طور میانگین ۸۵۰ مجروح و ۴۵ نفر در ایران کشته می‌شوند که ۵۱ درصد فوتی‌ها در صحنه و ۴۹ درصد در بیمارستان صورت می‌گیرد.

دیگر نه این آمار تازگی دارد و نه طرح سه عامل فرهنگ، ایمنی خودرو و ایمنی جاده به‌عنوان عوامل اصلی در حوادث جاده‌ای کشور.

۱۰ سال پیش یعنی در سال ۸۴ شاهد بیش از ۲۷ هزار فوتی در جاده‌های کشور بودیم. این رقم در سال گذشته به ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته که حاصل یک همکاری همگانی بوده است.

در پنج ماهه نخست امسال نیز متاسفانه ۷ هزار و ۸۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند اما خوشبختانه نسبت به سال گذشته شاهد ۳ درصد کاهش بودیم.

این روند همچنان با اصلاح فرهنگ در جامعه قابل‌ و افزایش ایمنی جاده‌ها و خودروها قابل تداوم است.

طبق تحقیقات و اعلام پلیس، حوادث جاده‌ای علت ۵۰ درصد کشته شدن افراد به صورت غیرعمد است و تقریباً ۶ درصد درآمد ناخالص کشور در تصادفات از بین می‌رود.

زیرا ۵۰ درصد افراد فوتی در حوادث جاده‌ای را افراد زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند و عملاً جامعه نیروی کار و فعال خود را در جاده‌ها از دست می‌دهد.

امید آن‌که همه دستگاه‌های به‌ویژه دستگاه‌های متولی امر در هر یک از سه بخش مذکور، به‌صورت اجرایی‌تر و عملیاتی‌تر هدف بزرگ کاهش تلفات جاده‌ای ایران را دنبال کنند.

 منبع: پول‌نیوز

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا