رئیس جمهور سابق برزیل بخت اول پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸

یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است، لولا داسیلوا ، رئیس جمهور سابق برزیل بیشترین اقبال را برای پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ این کشور دارد و می‌تواند بازگشت دوباره حزب کارگران برزیل به قدرت را رقم بزند.

موبنا – به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فاتیما بزرا، سیاستمدار برزیلی در خصوص نتیجه حاصل از این نظرسنجی جدید گفت: این به سبب سرمایه سیاسی فوق العاده‌ای است که لولا داسیلوا در ریاست جمهوری خود به دست آورده است.

یک نظرسنجی جدید که توسط موسسه “ووکس پوپولی” انجام شده نشان داده که لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل بیشتر از هر کاندیدای دیگری احتمال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ را دارد.

در این نظرسنجی لولا داسیلوا از میان همه کاندیداهای ریاست جمهوری بالقوه با کسب حدود ۲۹ درصد جایگاه اول را به دست آورده است. در مقام مقایسه میشل تمر، رئیس جمهوری موقت برزیل تنها ۱۷ درصد رای کسب خواهد کرد. از سوی دیگر تنها ۱۳ درصد از برزیلی‌ها عملکرد او را تایید می‌کنند و ۳۵ درصد دیدگاهی منفی درباره عملکرد او دارند.

همچنین ۱۸ درصد نیز حامی بازگشت دیلما روسف، رئیس جمهوری استیضاح شده برزیل به قدرت هستند. این در حالی است که لولا داسیلوا اوایل ماه اوت گفته بود که در حال ارزیابی امکان بازگشت به ریاست جمهوری برزیل در انتخابات سال ۲۰۱۸ است.

با این حال اواخر اکتبر رسانه‌های برزیل گزارش دادند که این رئیس جمهور سابق با پرونده‌های مربوط به اتهام فساد، پولشویی و سوء استفاده از قدرت رو به رو شده است.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا