خودکشی، علت انفجارهای امروز ژاپن اعلام شد

شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن روز یکشنبه، خودکشی یک نظامی بازنشسته را به عنوان علت اصلی انفجارهای صبح امروز در شهر اوتسونومیا در نزدیکی توکیو اعلام کرد.

موبنا – براساس این گزارش، یک نظامی بازنشسته ۷۲ ساله صبح امروز در یک اقدام انتحاری خود را کشت و ۳ شهروند دیگر ژاپنی را زخمی کرد.

سخنگوی مرکز آتش نشانی شهر «اوتسونومیا» ژاپن گفت که بر اثر دو انفجار در نزدیکی یک پارک در این شهر در ۱۰۰ کیلومتری شمال توکیو یک نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند.

این سخنگو علت دو انفجار که ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح در فاصله زمانی کوتاهی و در فاصله ۲۰۰ متری از هم رخ داد را خودکشی اعلام کرد و افزود: پلیس بعد از حادثه به یادداشتی در نزدیکی محل دست یافت که بیانگر مبادرت قربانی اصلی حادثه به خودکشی بوده است.خبرگزاری فرانسه اسم این فرد را «توشیکاتسو کوریهارا» اعلام کرد.

این گزارش به نقل از یک شاهد عینی به جزییات انفجار حادثه اول در نزدیکی پارک اشاره کرد و سپس به انفجار دوم که این نظامی نیز در آن سوخت و جان باخت درحالی پرداخت که منزل مسکونی او در هشت کیلومتری محل این دو حادثه آتش گرفت و کاملا سوخت.

براساس این گزارش، این نظامی بازنشسته که از نیروهای دفاع از خود ژاپن بود در حادثه دوم خود را در خودروی شخصی اش در پارکینگ دوچرخه منفجر کرد.

ان اچ کی، ۲ زخمی اول این حادثه را دو مرد ۵۸ و ۶۴ ساله عبوری در پارک و نفر سوم را نیز یک دانش آموز پسر ۱۴ ساله معرفی کرد که بر اثر وقوع دو انفجار در نزدیکی محل حادثه به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

شاهدان عینی از وقوع مجموعه ای از انفجارها خبر دادند و اعلام کردند که فقط بر اثر این دو انفجار دو خودرو را مشاهده کردند که در آتش می سوخت.

پلیس از شروع تحقیقات برای یافتن علت های پنهان هر سه حادثه خبر داد و افزود: خودروی آتش گرفته اول در انتهای این پارک قرار داشت که از قضا یک جشنواره هنری نیز در آن برگزار می شد که بر اثر این دو انفجار به تعطیلی کشیده شد.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا