آماری جالب از آسانسورهای غیراستاندارد مراکز دولتی

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران از ۲۶۵۰ آسانسور دولتی که مورد بازرسی قرار گرفتند تنها ۳۷ آسانسور استاندارد بودند.

موبنا – پرویز درویش در مراسم گرامیداشت ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) روز جهانی استاندارد در ایلام، اظهار کرد: در بحث تولید آنچه ملاک و محور است و سیاست کلی ما باید بر آن اساس قرار گیرد، اقتصاد مقاومتی است که رهبری معظم انقلاب هرساله این نیاز را با آن درک بلندشان حس کرده و سیاست‌های کلی آن را ابلاغ کردند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در دو بعد درون‌گرا و برون‌زا تعریف شده است، افزود: بند ۲۴ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی به مقوله استاندارد اشاره دارد و در حقیقت استانداردسازی راهی برای معرفی تولیدات به جهان است.

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: استانداردهای اجباری ۸۰۰ قلم کالا را تحت پوشش دارد ولی ما در ایران ۸۰ هزار کالا را تحت پوشش استاندارد اجباری داریم و این در حالی است که ۳۰ هزار استاندارد ملی تدوین شده است.

درویش با بیان اینکه در دو ماهه گذشته مصوبه‌ای ابلاغ شد که کلیه تولیدکنندگان کالا و عرضه‌کنندگان خدمت به یک استاندارد مورد تأیید سازمان استاندارد فعالیت کنند، عنوان کرد: مرغوبیت، سرعت ارائه، قیمت و نوآوری یا همان به روز بودن چهار عامل تأثیرگذار بر کیفیت یک کالا و یا یک خدمت هستند.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت مطلوب و با قیمت پایین، بهره‌وری مطلوب را می‌طلبد، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به مقوله کیفیت شده که نقشه راه آن باید ترسیم کرد و باید توجه داشت که شعار سال بر کلمه اعتماد استوار است.

مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه با اشاره به اینکه در کشور طی چهار سال گذشته ۳۵ هزار تجهیز تفریحی را ثبت، بازرسی و استانداردسازی کردیم، اظهار کرد: در این مدت ۱۵۰۰ جایگاه سی ان جی را مورد بازرسی قرار دادیم که از این تعداد تنها ۱۰۰ جایگاه به دلیل وضعیت ناایمن پلمپ شدند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا