پیکر یکی از مقنیان حادثه سقوط به چاه ۱۶۰ متری در سبزوار پیدا شد

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری سبزوار گفت: با تلاش گروه جستجو و نجات پیکر یکی از مقنیان مفقود شده در حادثه سقوط به چاه ۱۶۰ متری قنات روستای کسکن این شهرستان کشف شد.

موبنا – حسین میردشتی عصر یکشنبه افزود: این پیکر بی جان متعلق به یکی از مقنیان به نام امین کرابی است که روز ۲۷ مهر ماه برای لایروبی قنات وارد این چاه ۱۶۰ متری شده است.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش سرعت و حجم دبی آب در قنات این جسد با فاصله ۱۰۰ متر از جنوب محل حادثه در یکی از مادر چاههای قنات روستای کسکن پیدا شد.

او گفت: با توجه به افزایش حجم دبی آب و براساس نظر مقنیان و کارشناسان امداد و نجات عملیات جستجو برای یافتن چهار مقنی مفقود شده در پایین دست و در مادر چاههای این قنات ادامه دارد.

معاون فرماندار سبزوار افزود: از صبح امروز همزمان با اجرای عملیات پمپاژ برای کاهش دبی آب قنات عملیات جستجو توسط مقنیان باتجربه زیر نظر مدیریت جهاد کشاورزی در حال انجام است.

۲۷ مهر ماه ۶ مقنی برای لایروبی مسیر قنات واقع در محدوده روستای کسکن به درون چاه ۱۶۰ متری رفتند که در پی ریزش دیواره ها به داخل چاه سقوط کردند. از این تعداد ۲ نفر با رساندن خود به دهانه های خروجی قنات نجات یافتند.

علاوه بر آن ۲ نفر از ساکنان محلی نیز برای نجات افراد باقیمانده وارد قنات شدند که به علت ریزش یک نفر از آنان مفقود شد. عملیات نجات و پیدا کردن مفقودان این حادثه همچنان ادامه دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا