پیشنهاد AT&T برای خرید شرکت Time Warner به قیمت ۸۵ میلیارد دلار

ژوئیه امسال شرکت مخابراتی Verizon، شرکت یاهو که یکی از غول‌های فناوری محسوب می‌شود را به قیمت ۴٫۸۳ میلیارد دلار خریداری کرد و این بار گفته شده است یک شرکت مخابراتی دیگر هم قصد انجام چنین خریداری را دارد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که اپراتور موبایلی AT&T‌ موافقت خود را اعلام کرده است تا شرکت رسانه‌ای بزرگ Time Warner را به قیمت ۸۵ میلیارد دلار خریداری کند.

اگر این واگذاری انجام شود، AT&T کنترل استدیو فیلم‌سازی Warner Brothers را به همراه شبکه‌های خبری CNN و HBO در اختیار می‌گیرد. این شرکت همچنین مرکز TNT و TBS را نیز در زیرمجموعه خود قرار داده است که دو شرکت یاد شده هم‌اکنون زیر نظر مرکز Turner Broadcasting System فعالیت می‌کنند.

att-2

شرکت AT&T تصمیم دارد دامنه فعالیت‌های خود را از ارایه خدمات مخابراتی گسترده‌تر کند و در این راستا مرکز Warner Brother که مالک سری  فیلم‌های بتمن و هری پاتر محسوب می‌شود، به یکی از زیرمجموعه‌های آن تبدیل خواهد شد.

پیش‌بینی شده است که امروز خبر رسمی مربوط به این واگذاری اعلام شود و قرار است AT&T هر سهام شرکت Time Warner را با مبلغی بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ دلار خریداری کند.

دکمه بازگشت به بالا