بازدید نخبه‎های کشور از جاذبه‌های گردشگری

جمعی از مستعدین برتر علمی شرکت‌کننده در دهمین همایش ملی “نخبگان فردا” به عنوان برنامه جنبی از مراکز علمی و فناوری و جاذبه‌های گردشگری منتخب بازدید کردند.

موبنا – به نقل از روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (istta)، جمعی از مستعدین برتر علمی بنیاد ملی نخبگان در سومین روز از دهمین همایش ملی “نخبگان فردا” که توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، از مراکز علمی و فناوری و جاذبه‌های گردشگری منتخب کشور بازدید کردند.

پارک فناوری پردیس، کاخ موزه سعدآباد، کاخ گلستان، موزه ملی ایران باستان، کتابخانه و موزه ملی ملک و باغ پرندگان تهران از جمله مقاصدی بودند که شرکت‌کنندگان در ۱۳ گروه مجزا از این اماکن بازدید کردند.

این بازدیدها در راستای اجرایی‌سازی دو اقدام ملی ۵-۱-۲ و ۵-۱-۳ سند راهبردی کشور در امور نخبگان با هدف “ارائه مناسب و جذاب دستاوردهای فعالیت‌های نخبگانی با هدف ایجاد امید و انگیزه و نشان دادن فرصت و امکان انجام فعالیت‌های کلان و مؤثر در کشور” و “آشنا ساختن اجتماع نخبگانی با جاذبه‌های طبیعی، زیارتی، فرهنگی و اجتماعی کشور به منظور ارتقاء خودآگاهی ملّی و حس دلبستگی به میهن و همچنین افزایش آگاهی از خدمات متقابل اسلام و ایران با تأکید بر جایگاه بی‌بدیل اسلام در شکل‌دهی به هویت ایرانی و ارتقای تمدن ایران” برگزار شد.

نظر به تاکید مقام معظم رهبری این بازدیدها به منظور استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و تقویت جنبش نرم افزاری برنامه ریزی شده است.

پس از برگزاری سه مرحله از اردوهای درون استانی و برون استانی که ویژه مستعدین برتر علمی بنیاد ملی نخبگان از سال ۹۴ تاکنون توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران در قالب طرح ملی “ایران، مرز پرگهر” برگزار شده است، چهارمین مرحله از این بازدیدها با حضور مستعدین برتر علمی بنیاد ملی نخبگان در مراکز علمی و فناوری و جاذبه های گردشگری استان های تهران و البرز به پایان رسید. در جریان هر یک از بازدیدها، کارشناسان در تمامی بخش ها شرکت کنندگان را همراهی کرده و اطلاعات مخصوص به هر قسمت را به تفکیک برای نخبگان ارائه کردند.

همچنین همه‌ی بازدیدها با پرسش و پاسخ از سوی مستعدین و کارشناسان همراه بوده است. در پایان این بازدیدها، تمامی شرکت کنندگان در باغ پرندگان تهران حضور یافتند و با ارائه توضیحات راهنمایان حاضر، اطلاعات لازم را از بخش های مختلف و انواع پرندگان موجود در باغ پرندگان به دست آوردند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا