آغاز رزمایش ۳ جانبه دریایی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز شنبه گزارش داد که ارتش این کشور به همراه نیروهای آمریکایی و ژاپنی رزمایش سه جانبه دریایی خود را در اطراف جزیره ‘جِجوُ’ آغاز کردند.

موبنا – به نقل از مقام های نظامی کره جنوبی، هدف از برگزاری این رزمایش سه جانبه را تلاش مشترک برای مقابله با کره شمالی اعلام کرد که بارها هر سه کشور را مورد تهدید هسته ای قرار داده است.

یک مقام نظامی کره جنوبی در گفت وگو با یونهاپ از حضور چندین ناو هواپیمابر هسته ای آمریکا و همچنین کشتی های کره جنوبی و نیروهای دفاع از خود ژاپنی در این رزمایش موسوم به ‘جستجو و نجات برای تقویت آمادگی در زمان فجایع انسانی’ خبر داد و افزود : طبق برنامه ریزی قبلی ارتش آمریکا ناو هواپیمابر هسته ای ‘یو اس اس جرج واشنگتن’، کشتی های هدایت کننده موشک، تجهیزات ضدزیر دریایی، بالگردها و هواپیمای واکنش سریع خود را به این رزمایش فرستاده است.

به گفته این منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، آمریکا اژدر افکن یو اس مک کمپل، کشتی های رزمی پشتیبانی تیپه کانو، کشتی های گشت دریایی پی-۳ و بالگرد ام اچ-۶۰ خود را وارد منطقه کرده است.

این منبع در این خصوص افزود: در عین حال ژاپن و کره جنوبی نیز به ترتیب از ناوهای آریکانه و ‘ویرانگر ایجیس دی دی جی ۹۹۲’ در این رزمایش سود می برند.

این درحالی است که کره شمالی روز پنجشنبه برگزاری این رزمایش دریایی ۲ روزه در آب های شبه جزیره کره در جنوب خاک خود را که فردا خاتمه می یابد محکوم و تهدید کرده بود که علیه آن ضدحمله انجام می دهد.

دولت کره شمالی حتی روز سه شنبه ضمن اعلام آماده باش به ارتش خود، به آمریکا هشدار داده بود که مسئولیت بروز یک فاجعه هولناک غیرمنتظره در منطقه را بپذیرد.

این رزمایش بعد از آن صورت می گیرد که سئول و واشنگتن هفته گذشته در خصوص یک راهبرد مشترک برای بررسی آنچه که تهدید رو به افزایش حمله هسته ای کره شمالی نامیدند، به توافق رسیده بودند.

براساس این گزارش، نیروهای شرکت کننده در این رزمایش قرار است برای کشتی های آسیب دیده عملیات امداد و نجات انجام داده و در عین حال عملیات هایی را برای جستجوی کشتی های حامل سلاح های کشتار جمعی انجام دهند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا