اقدام جالب توجه یک گروه نمایشی

گروه اجرایی نمایش «آری یا نه ؟» به کارگردانی مجید رحمتی قبل از اجرای این اثر نمایشی درحمایت از کودکان کار دست به اقدام جالب توجهی زده است.

موبنا – به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، گروه اجرایی نمایش «آری یا نه ؟» به نویسندگی حسین جمالی و کارگردانی مجید رحمتی قبل از اجرای این اثر نمایشی در پلاتو اجرا تئاتر شهر با برپایی بازی فوتبال گل کوچک در حمایت از کودکان مخاطبان را به حمایت از کودکان ترغیب می کنند.

«کودک آزاری ممنوع»، «کتک زدن کودکان ممنوع»، «الهی هیچ بچه ای بی سرپرست نباشه»، «ما می خواهیم درس بخوانیم» و «ما چرا مجبوریم تو این سن کار کنیم» جملاتی هستند که حین اجرای بازی فوتبال با پلاکاردهایی توسط بازیگران گروه که تعدادی از آنها را کودکان کار تشکیل می دهند، به مخاطبان نشان داده می شود.

گروه اجرایی نمایش در توضیح این اقدام حمایتی آورده است:

« آری یا نه؟ – آیا باید چشم و گوش و دهان فرو بست و آری گفت به تمام آنچه روی می‌دهد، یا نه؟ آیا این سرزمین برای تک تک افراد آن اهمیت دارد یا نه؟ آیا باید بیماری تمام شهر را در بر گیرد تا به سراغ درمان آن برویم، یا می توانیم با کمی فکر و تلاش پیشگیری کنیم؟ پیشگیری کنیم از طاعونی که آرام آرام و بی صدا در حال فرو خوردن این شهر است؟

مردم عزیز، بیش از پنج میلیون کودک کار در کشور ما وجود دارد. نزدیک به یک میلیون و نیم این کودکان در تهران زندگی می کنند. البته چیزی شبیه به زیست نه زندگی. هر روز در همین خیابان‌ها که ما مشغول قدم زدن هستیم تعداد بسیاری کودک مورد سو استفاده‌های گوناگون قرار می‌گیرند.

این یک بحران جمعی است. اگر امروز ما داشته‌هایمان را با آنها قسمت نکنیم، فردا آنها داشته‌هایشان را با ما قسمت می‌کنند. داشته‌های ما می‌تواند عشق، آموزش درست، پول، حمایت و غیره باشد، که حتی آن هم نیست و داشته‌های آنها میتواند خشم و کینه و نفرت باشد. اگر امروز کاری نکنیم، در واقع با بی عملی امان به انتظار جنگ نشسته‌ایم. زیرا کودک، کودک نمیماند. زیرا میوه‌ی خشم و نفرت جنگ است. بهتر است امروز تمام توده‌ی مردم برای پیشگیری این بیماری با هم متحد شوند و تنها راه پیشگیری این بیماری قانون است.

در دفاع از حقوق کودکان به تئاتر شهر می‌آییم. کودکان کار با نمایش «آری یا نه» و با شعار «کار کودکان ممنوع»به تئاتر شهر می‌آیند.»

نمایش « آری یا نه» به نویسندگی حسین جمالی و کارگردانی مجید رحمتی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۸ با بازی سید عرفان احمدزاده، علیرضا کیمنش، مسیح کاظمی، امیرحسین رضایی،سهراب حیدری،فیروز غلام حضرتی در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا