سلامتی با این غذاها

موبنا – اگر دوست دارید بیشترین مواد مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت کنید، بهترین کار گنجاندن ابرمواد غذایی در فهرست مد نظرتان است. این فوق ستاره های دنیای تغذیه بیش از آن که پر کالری باشند، سرشار از مواد مغذی هستند . پژوهش های مختلف فواید سلامت آنها را نشان داده اند. به …

موبنا – اگر دوست دارید بیشترین مواد مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت کنید، بهترین کار گنجاندن ابرمواد غذایی در فهرست مد نظرتان است. این فوق ستاره های دنیای تغذیه بیش از آن که پر کالری باشند، سرشار از مواد مغذی هستند . پژوهش های مختلف فواید سلامت آنها را نشان داده اند.

به نقل از “ایت ول”، احتمالا بسیاری از این ابرمواد غذایی مانند موز، تخم مرغ و بروکلی را روزانه مصرف می کنید اما درباره مواد غذایی مغذی که بسته ای کامل از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی با توانایی مبارزه با بیماری ها را ارائه می کنند چطور؟ در ادامه قصد داریم برخی از سالم‌ترین مواد غذایی که باید در برنامه غذایی خود جای دهید و شاید این کار را نمی کنید را معرفی کنیم.

ماست یونانی
ماست یونانی پسر عموی غلیظ‌تر و خامه ای‌تر ماست معمولی محسوب شده که سرشار از پروتئین و پروبیوتیک ها است. مصرف این ماده غذایی معده را پر می کند، گوارش را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. افزون بر این، ماست یونانی جایگزینی سالم و فوق العاده برای خامه ترش، پنیر خامه ای و حتی مایونز است!

بلوبری
بلوبری از فوق ستاره های دنیای تغذیه است که سرشار از فیبر، ویتامین C، و ترکیبات ضد سرطان است. مطالعات نشان داده اند که بلوبری حتی می تواند حافظه را تقویت کند.

نوشته های مشابه

چیا
دانه های چیا بیش از هر نوع گیاه دیگری سرشار از اسیدهای چرب ضروری هستند. افزون بر این، یک وعده از این دانه های مغذی حاوی منیزم، آهن، کلسیم و پتاسیم است.

چای سبز
چای سبز دیر زمانی است که به عنوان درمانی طبیعی برای هر چیزی از سرطان تا بیماری قلبی مورد استفاده قرار می گیرد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها است و قهرمان اصلی در اینجا اپیگالوکتشین گالات یا EGCG، یک ماده شیمیایی گیاهی است که رشد سلولی غیر طبیعی را کند می کند و به طور بالقوه می تواند از رشد برخی سرطان ها جلوگیری کند.

بروکلی
بروکلی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، ترکیبات ضد سرطان، و فیبر ضروری است. اگرچه تمامی اعضای خانواده سبزیجات چلیپایی فوق العاده مفید و سالم هستند، بروکلی به واسطه سطوح بالای ویتامین C و فولات که می توانند خطر بیماری قلبی، برخی سرطان ها و سکته مغزی را کاهش دهند از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

توت فرنگی
ویتامین C فوق ستاره مواد مغذی در این ابرماده غذایی محسوب می شود. تنها یک فنجان توت فرنگی نیاز روزانه به ویتامین C (74 میلی گرم برای بانوان و ۹۰ میلی گرم برای آقایان) را تامین می کند. مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی به ساخت و بازسازی بافت های بدن کمک می کنند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، و با رادیکال های آزاد اضافی مبارزه می کنند. ویتامین C موجود در توت فرنگی می تواند به بهبود عملکرد چشم ها نیز کمک کند.

ماهی سالمون
ماهی سالمون سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا-۳ است که مطالعات نشان داده اند می توانند به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی کمک کنند. ماهی سالمون می تواند به محافظت از پوست در برابر نور خورشید و آثار مخرب پرتوهای فرابنفش نیز کمک کند.

 منبع: عصر ایران 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا