آیت الله یزدی: فتوای ولی فقیه بر همه حاکم است

موبنا – رئیس جامعه مدرسین گفت: هیچ‌گاه نباید به بهانه تحریم و کمبود بودجه محدودیتی برای آمادگی دفاعی کشور مطرح شود. به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله محمد یزدی عصر جمعه در دیدار با سردار جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: تردیدی نیست در کشور ما …

موبنا – رئیس جامعه مدرسین گفت: هیچ‌گاه نباید به بهانه تحریم و کمبود بودجه محدودیتی برای آمادگی دفاعی کشور مطرح شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله محمد یزدی عصر جمعه در دیدار با سردار جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: تردیدی نیست در کشور ما انقلابی رخ داده و برای مردم دنیا روشن است که نظام طاغوتی ریشه دار مورد طرفدار همه استکبار جهانی با قدرت ملت شریف ایران و به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی همه طبقات جامعه سقوط کرد و نظام الهی و اسلامی جایگزین آن شد.

وی تصریح کرد: منظور از نظام الهی، حاکمیتی است که خدا، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) می‌خواستند و مراجع و علما و روحانیت در تداوم آن نقش دارند. این نظام با قیمت گرانی مستقر شده است و شهدای بسیاری در راه انقلاب فداکاری کردند.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی همواره دشمن داشته، دارد و خواهد داشت، گفت: هیچگاه نباید با اطمینان بگوییم هیچ مشکلی از سوی دشمن پیش نمی آید؛ رهبری بارها فرمودند، اگر شما خواب بمانید، دشمن خواب نمی ماند و بیدار است و ما هم باید بیدار باشیم.

وی با اشاره به آیه ۶۰ سوره انفال «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْء فی سَبیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لاتُظْلَمُونَ» مبنی بر اینکه مسلمانان باید آمادگی خود را حفظ کنند تا دشمنان خدا و اسلام هراس داشته باشند، ابراز داشت: امروز اگر جهالت و نادانی از دشمن سر بزند و بخواهد حمله نظامی کند، جنگی خواهد شد که بیرون آمدن از آن ساده نیست و به نفع آنها تمام نخواهد شد و این آتش به سادگی خاموش نمی شود.

آیت الله یزدی با بیان اینکه دشمنی و مخالفت همواره روی میز دشمن است و منتظر فرصت هستند، گفت: ما هم باید روشن بینی و بصیرت داشته باشیم و بدانیم دشمن همواره درصدد ضربه است و به تناسب زمان، آمادگی های خود را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ ها در گذشته به شیوه فردی بوده است، ابراز داشت: امروز تاکتیک های جنگی تغییر کرده و باید قبل از اینکه دشمن وارد شود، راه نفوذ را ببندیم و همواره مراقب عملکرد دشمن باشیم.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم امنیتی این است که وضعیت دشمن را همواره رصد کنیم و ارزیابی بسیار دقیقی از وضعیت خود و دشمن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پس از قرن‌ها و با قیمت بسیار گران بدست آمده است، ابراز داشت: دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب و از راه های مختلف نظیر درگیری‌های قومی، ایجاد اختلافات، دوستان نادان و آغاز جنگ به دنبال ضربه زدن بوده است؛ البته با رهبری حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب نهایت دقت و مراقبت در دولت های مختلف شده است.

آیت الله یزدی با تأکید بر اینکه حفاظت از نظام بسیار سنگین است، گفت: نباید از حوزه‌های علمیه انتظار داشته باشید که مراجع و طلاب وارد این بحث‌ها شوند و در مسائل پدافند غیرعامل و عامل ورود داشته باشند. وقتی نظام، رهبری، ولی فقیه و مجتهد دارد فتوای او بر فتوای همه حاکم است.

رئیس جامعه مدرسین افزود: اگر خدای ناکرده حادثه‌ای پیش بیاید که نیاز به حکم شرعی باشد، فقط باید سراغ ولی فقیه بروید که زمام امر و مسئولیت اصلی الهی را دارد.

وی با اشاره به اینکه باید بصیرت و آشنایی مسئولان با مسائل به گونه‌ای باشد که خواب نمانیم، ابراز داشت: امروز دشمن جرأت نمی‌کند وارد شود چون قدرت ما بیشتر شده و فرماندهی کل قوا با قدرت از نظام دفاع می کند.

آیت الله یزدی افزود: اگر آمریکا در محاسبات خود احتمال می‌داد که با روشن کردن آتش جنگ در ایران موفق خواهد شد، حتما اقدام می‌کرد اما اکنون مطمئن نیست این موفقیت را داشته باشد.

وی تصریح کرد: دشمن در جنگ غزه نمی‌دانست تونل‌های زیرزمینی چگونه ایجاد شده و موشک‌ها چگونه به غزه رسیده است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: امروز برگزاری رزمایش‌های نیروهای مسلح پیام روشنی برای دشمن دارد و نشان دهنده توان بازدارنده دفاعی کشور است.

وی با اشاره به اینکه پدافندغیرعامل باید در راستای دفاع از کشور و مقابله با دشمن همواره آمادگی خود را حفظ کند، ابراز داشت: دشمن باید از تجهیزات و نیروی انسانی ما هراس داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین افزود: هیچگاه نباید به بهانه تحریم و کمبود بودجه محدودیتی برای آمادگی دفاعی کشور مطرح شود.

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقام معظم رهبری ممکن است گاهی برخی سخنان مرتبط با مسائل دفاعی و پدافندغیرعامل را نتوانند صریح و مستقیم بگویند و براین اساس مسئولان امر باید از تعابیر و جملات ایشان مقصود اصلی را متوجه شوند.

وی تصریح کرد: مسئولیت پدافندغیرعامل سنگین است و منتظر ورود حوزه، مراجع و طلاب نباشید و همواره باید منتظر فرمان فرمانده کل قوا باشید.

عضو فقهای شورای نگهبان در پایان بر لزوم حمایت نسل جوان دانشگاهی از پدافندغیرعامل تاکید کرد و گفت: باید این سازمان همواره آماده مقابله با تهدیدات باشد.

 منبع: مرکز خبر حوزه

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا