بزرگداشت کیارستمی در فستیوال تیرانا

موبنا – چهاردهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم “تیرانا” علاوه بر بزرگداشت عباس کیارستمی، در بخش‌های مختلف میزبان سینماگران ایرانی است. این جشنواره که از ۳ تا ۱۱ نوامبر (۱۳ تا ۲۱ آبان ماه) در آلبانی برگزار می‌شود، در بخش مسابقه میزبان فیلم‌های بلند «خنده‌های آتوسا» ساخته‌ی علیرضا فرید حضور دارد. در بخش مسابقه فیلم‌های …

موبنا – چهاردهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم “تیرانا” علاوه بر بزرگداشت عباس کیارستمی، در بخش‌های مختلف میزبان سینماگران ایرانی است.

این جشنواره که از ۳ تا ۱۱ نوامبر (۱۳ تا ۲۱ آبان ماه) در آلبانی برگزار می‌شود، در بخش مسابقه میزبان فیلم‌های بلند «خنده‌های آتوسا» ساخته‌ی علیرضا فرید حضور دارد.

در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه «مرد نمکی» ساخته سید سجاد موسوی از ایران حضور دارد؛ در این بخش همچنین فیلم کوتاه «سکوت» کار مشترک فرنوش صمدی و علی عسگری به عنوان محصول فرانسه و ایتالیا به نمایش درمی‌آید؛ فیلمی که پیش از این برای نخستین بار در جشنواره کن ۲۰۱۶حضور داشت.

مهدی عبدالله زاده منتقد سینما ساکن سوییس،امسال عضو هیات داوران فیلم‌های کوتاه جشنواره است.

همچنین طبق اعلام برگزارکنندگان جشنواره‌ی فیلم «تیرانا»؛ بزرگداشت عباس کیارستمی هم در این دوره برگزار خواهد شد.

در این بزرگداشت علاوه بر گزیده‌ای از فیلم‌های کوتاه و بلند عباس کیارستمی،فیلم‌های «هفتاد و شش دقیقه و ۱۵ ثانیه» با عباس کیارستمی ساخته سیف الله صمدیان، «عباس کیارستمی یک گزارش» ساخته‌ی بهمن مقصودلو و «منو خونه ببر» آخرین ساخته‌ی عباس کیارستمی به نمایش در می‌آیند.

در حاشیه این بزرگداشت به منظور نقد و بررسی سبک و آثار کیارستمی؛ نشستی با سخنرانی دو منتقد از«تیرانا» به همراه بهمن مقصود لو ، سیف الله صمدیان و مهدی عبدالله زاده برگزار می‌شود.

ترکیب ۲۴ شعر از کیارستمی با ۲۴ فریم از آثار این هنرمند با انتخاب و طراحی کیورتور برنامه (نمایشگاه‌گردان‌) در قالب ۲۴ قاب در سالن توللای تیرانا به نمایش در می‌آید.

مهدی عبدالله زاده منتقد فیلم ساکن سوییس و حمید اکبری مستند ساز ایرانی نمایشگاه‌گردان‌های این بزرگداشت هستند.

همچنین امسال برای نخستین‌بار بخش رقابتی ویدیو آرت به بخش‌های رسمی جشنواره اضافه شده است و مونا زاهد به عنوان میهمان ویژه این بخش در این فستیوال حضور دارد.

پخش بین‌المللی فیلم‌های «هفتاد و شش دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» و «منو خونه ببر» برعهده‌ی محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا