دستگیری جیب بر اتوبوس های تهران / مالباختگان به پلیس مراجعه کنند (+عکس)

موبنا – معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام دستگیری جیب بر حرفه ای اتوبوس های سامانه تندرو پایتخت از مالباختگان خواست تا برای پیگیری شکایت خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی مراجعه کنند. از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، پس از دستگیری های متعدد جیب بران خطوط …

موبنا – معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام دستگیری جیب بر حرفه ای اتوبوس های سامانه تندرو پایتخت از مالباختگان خواست تا برای پیگیری شکایت خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، پس از دستگیری های متعدد جیب بران خطوط بی. آر. تی، از مدتی قبل سرقت های سریالی به شیوه جیب بری با سوء استفاده از شلوغی این خطوط دوباره آغاز شد.
با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۱۲، دستگیری سارق این خطوط در دستور کار کارآگاهان اداره هفدهم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در ادامه سرقت ها از مسافران خطوط بی آرتی، ۱۲ مهر ماه سال جاری ماموران انتظامی در جریان سرقتی در ایستگاه چهارراه مولوی قرار گرفتند.

پس از حضور ماموران کلانتری در محل، مرد مالباخته به ماموران گفت: مردی در اتوبوس بی. آر. تی به من نزدیک شده بود؛ از آنجایی که به رفتار او مشکوک بودم مراقب جیب هایم بودم تا اینکه در ایستگاه مولوی پیاده شدم.

وی گفت: مرد مظنون که متوجه زمان پیاده شدنش از اتوبوس نشده بودم، کیفی که در دست داشتم را ربود و مرا به داخل جوی آب هل داد و متواری شد.

وی افزود: ۱۰ میلیون ریال وجه نقد در کیف داشتم که قرار بود آن را به حساب همسرم برای انجام عمل فرزندم بریزم.

ماموران اداره هفدهم آگاهی از طریق کنترل نامحسوس در ایستگاه ها دریافتند فردی شبیه به سارق کیف ۱۰ میلیون ریالی در خط بی آرتی ولیعصر- راه آهن در حال تردد است.

با تلاش ماموران و شناسایی و تعقیب فرد مظنون، زمانی که وی قصد سرقت از یک مسافر را در اتوبوس بی. آر. تی داشت، وی را بازداشت و با صدور قرار قضایی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم آگاهی قرار دادند.

با توجه به مدارک و وسایل کشف شده از متهم و بازجویی های فنی و پلیسی، ۱۰ میلیون تومان وجه نقدی که روز ۱۲ مهر ماه در ایستگاه مولوی سرقت شده بود از سارق کشف شد.

متهم در ادامه بازجویی ها به سه فقره سرقت اعتراف کرد و گفت: در خطوط مختلف بی. آر. تی ولیعصر – راه آهن، آزادی – تهرانپارس و خاوران-آزادی سرقت های خود را انجام داده است.

این متهم سابقه دار در ادامه اعترافات خود افزود: در ۲۰ مورد حین سرقت توسط ماموران کلانتری یا پلیس مترو دستگیر شدم اما به دلیل نبود مدارک موثق دال بر سرقت و جلب رضایت شاکی آزاد شدم.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام این خبر گفت: با توجه به مدارک موجود در پرونده و اعتراف صریح متهم به سه فقره سرقت و برای شناسایی سایر شاکیان به دستور مقام قضایی تصویر بدون پوشش متهم منتشر شده است.

وی از افرادی شاکی که متهم را شناسایی کردند خواست که با حضور در اداره هفدهم آگاهی تهران بزرگ شکایت خود پیگیری کنند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا