حذف کلاس‌های خشت و گلی تا پایان دولت یازدهم

موبنا – مرتضی رئیسی در نشست خبری خود با خبرنگاران در حاشیه افتتاح ۳ پروژه آموزشی خیرساز در کاشمر با بیان این که بیشترین سرانه فضای آموزشی کشور در طول تاریخ در این برهه زمانی وجود دارد، اظهار کرد: اکنون به ازای هر دانش آموز ۵.۲ دهم متر مربع فضای آموزشی در مدارس کشور وجود …

موبنا – مرتضی رئیسی در نشست خبری خود با خبرنگاران در حاشیه افتتاح ۳ پروژه آموزشی خیرساز در کاشمر با بیان این که بیشترین سرانه فضای آموزشی کشور در طول تاریخ در این برهه زمانی وجود دارد، اظهار کرد: اکنون به ازای هر دانش آموز ۵.۲ دهم متر مربع فضای آموزشی در مدارس کشور وجود دارد.

وی با اشاره به این که در طول تاریخ آموزش و پرورش کمترین مدارس دو نوبته کشور در این دولت بوده، به طوری که به‌ رغم رشد جمعیت بعد از پیروزی انقلاب اما امروز تنها ۱۰ درصد مدارس به صورت دو نوبته اداره می‌شود، تصریح کرد: مشکل اصلی غیراستاندارد بودن فضاهای آموزشی است.

رئیسی با بیان این که برخی مدارس نیازمند مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی هستند، عنوان کرد: بیشترین این نوع مدارس در بافت‌های فرسوده قرار دارند که در این میان یک‌سوم مدارس کشور با استانداردها فاصله دارند و عمده مشکل ما در مناطقی است که با تراکم جمعیت همراه است.

رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس با بیان این که امیدواریم در برنامه ششم توسعه با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدارسی که نیازمند مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی هستند، تبدیل به فضاهای استاندارد برای دانش‌آموزان شوند، عنوان کرد: دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در جامعه هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که سمت و سوی عمده تخصیص منابع عمرانی وزارت آموزش و پرورش در افزایش سطح ایمنی مدارس است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰درصد اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر صرف افزایش ایمنی مدارس شده‌ است.

وی همچنین با بیان این که بخش دیگری از منابع صرف ایجاد عدالت آموزشی شده‌ است، افزود: توجه به مناطق مرزی و محروم، مناطقی که با استانداردها فاصله دارند و مناطقی که سرانه آموزشی آنها کمتر از متوسط کشور است، بیشتر مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در قانون بودجه سال ۹۵ ردیف‌های خاصی جهت تامین تجهیزات و افزایش سرانه فضای آموزشی در برخی از شهرستان‌ها که بسیار فاصله بیشتری با مرکز استان دارند و عمدتا مناطق مرزی کشور در نظر گرفته شده‌ است.

او در ادامه با بیان این که نگاه ما به مناطقی که از مراکز استان‌ها فاصله دارند، ویژه‌تر است، اظهار کرد: با هماهنگی نماینده مردم در مجلس در حد توان نیازهای شهرستان کاشمر پس از شناسایی، تامین خواهد شد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا