پنتاگون: آمریکا آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم می کند

موبنا – اشتون کارتر روز پنجشنبه تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد و وعده داد در صورتی که پیونگ یانگ از سلاح هسته ای استفاده کند، کشورش پاسخی قاطع به آن خواهد داد. اشتون کارتر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی گفت: ما قویا تلاش شب …

موبنا – اشتون کارتر روز پنجشنبه تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد و وعده داد در صورتی که پیونگ یانگ از سلاح هسته ای استفاده کند، کشورش پاسخی قاطع به آن خواهد داد.

اشتون کارتر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی گفت: ما قویا تلاش شب گذشته « چهارشنبه شب »(کره شمالی) را محکوم می کنیم. بدون شک هرگونه حمله به آمریکا یا همپیمانانش نه تنها به شکست خواهد انجامید بلکه هرگونه استفاده از سلاح های هسته ای با واکنشی موثر و قاطعانه مواجه خواهد شد.

منابع نظامی کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بودند که کره شمالی امروز پنجشنبه و ظرف کمتر از یک هفته در پرتاب دومین موشک بالستیک خود ناموفق بوده است.
موشک شلیک شده از نوع میان برد «موسودان» بوده است.

مرکز راهبردی آمریکا نیز ضمن این پرتاب و شکست آن اعلام کرد کره شمالی تلاش دارد با این پرتاب ها، برد و توان پرتابی موشک های خود را افزایش دهد تا بتواند پایگاه آمریکایی گوام را مورد هدف قرار دهد که تاکنون موفق به این مهم نشده است.

زمانی که «کیم جونگ اون» در اواخر سال ۲۰۱۱ رهبری کره شمالی را به دست گرفت، این کشور تاکنون ۳۲ بار پرتاب انواع موشک ها را تجربه کرده است که در بین آنها علاوه بر موشک «موسودان» موشک های مدل «رودونگ» نیز شلیک شده است.

این کشور ۲۹ تیر ماه سالجاری ۳ فروند و ۳۱ مرداد ماه سالجاری نیز دو فروند موشک بالستیک از نوع رودونگ و موسودان را مورد آزمایش قرار داده است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا