جانی دپ نقش دن کیشوت را بازی می‎کند

موبنا – کمپانی والت دیزنی اعلام کرده در تدارک تولید نسخه تازه‌ای از اثر ادبی کلاسیک”دن کیشوت” است و جانی دپ را برای بازی در نقش اصلی آن انتخاب کرده است. جانی دپ قبل از این نقش کاپیتان جک اسپاروی دزد دریایی را برای مجموعه فیلم موفق و بسیار پرفروش «دزدان دریایی کارائیب» این کمپانی …

موبنا – کمپانی والت دیزنی اعلام کرده در تدارک تولید نسخه تازه‌ای از اثر ادبی کلاسیک”دن کیشوت” است و جانی دپ را برای بازی در نقش اصلی آن انتخاب کرده است.

جانی دپ قبل از این نقش کاپیتان جک اسپاروی دزد دریایی را برای مجموعه فیلم موفق و بسیار پرفروش «دزدان دریایی کارائیب» این کمپانی بازی کرده و از چهره‌های محبوب مدیران آن به حساب می‌آید. این در حالی است که کمپانی والت دیزنی در کنار انتشار خبر تولید «دن کیشوت» جدید، در ارتباط با همکاری احتمالی جانی دپ، سکوت کرده است.

نسخه سینمایی والت دیزنی از داستان کلاسیک میگوئل د سروانتس، به حال و هوای این داستان وفادار خواهد ماند. اما نوع تعریف این داستان، امروزی خواهد بود. کار نگارش فیلمنامه اقتباسی این نسخه را، بیلی رای به عهده دارد. او همان کسی است که فیلمنامه مجموعه اکشن نوجوانانه و پرمخاطب «بازی‌های هانگر» جنیفر لاورنس را نوشته است.

رای قرار است تا قبل از فرا رسیدن فصل زمستان، فیلمنامه خود را تحویل کمپانی والت دیزنی بدهد. به این ترتیب و به احتمال زیاد،کلید فیلمبرداری فیلم اوایل فصل بهار ۲۰۱۷ زده می‌شود.

تهیه‌کنندگان دن کیشوت تازه، تابستان ۲۰۱۸ را به عنوان زمان نمایش عمومی آن تعیین کرده‌اند. هزینه تولید این فانتزی سوررئالیستی عجیب و غریب، حدود صد میلیون دلار خواهد بود. لوکیشن‌های مختلف دو کشور اسپانیا و بلغارستان هم محل‌های فیلمبرداری آن هستند. این لوکیشن‌ها باید فضای قرن ۱۶میلادی را خلق کنند. جانی دپ که به احتمال بسیار زیاد با این پروژه همکاری خواهد کرد، در نقش آلانسو کیشانو ظاهر خواهد شد. او آریستوکراتی خوش خیال و رویا پرداز است که همراه مستخدم خود راهی سفری افسانه‌ای و هیجان‌انگیز می‌شود.

در جریان سفر، این مرد که به نوعی جنون و دیوانگی رسیده بود، با یک‌سری اژدها و شوالیه خیالی مبارزه می‌کند. او که برای خودش نام دن کیشوت را انتخاب کرده، متوجه نمی‌شود موجودات شرور و هیولاهایی که با آنها درگیر می‌شود، برخی ابزار و ادوات معمولی همچون بادگیرها و ساختمان‌ها هستند. گوردن گری که دن کیشوت تازه را برای کمپانی دیزنی تهیه می‌کند، اعلام کرده آن را در حال و هوای مجموعه فیلم دزدان دریایی کارائیب کار خواهد کرد. به این ترتیب، تماشاگران سینما می‌توانند منتظر دیدن برخی صحنه‌های وهم انگیز و خیالی خوش ساخت روی پرده سینماها باشند.

اما منتقدان سینمایی ابراز امیدواری کرده‌اند، کاراکتر دن کیشوت در این فیلم (چه جانی دپ آن را بازی کند و چه یک بازیگر دیگر) چیزی شبیه کاپیتان اسپاروی شیرین مغز به تصویر کشیده نشود و نزدیک به همان چیزی باشد که سروانتس در داستانش خلق کرد. کمپانی والت دیزنی قصد دارد تابستان آینده و همزمان با نمایش عمومی پنجمین قسمت دزدان دریایی کارائیب، کار تبلیغات دن کیشوت را آغاز کند.

 منبع: میزان

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا