سامسونگ تولید انبوه رم‌های موبایلی ۸ گیگابایتی را آغاز کرد

موبنا، رضا خواجه‌وند – این حافظه رم که با ضخامت ۱٫۰ میلیمتر ساخته شده است در اصل یک بسته جامع محسوب می‌شود که در خود حافظه UFS یا همان پردازنده اپلیکیشن‌های موبایلی را هم جا داده است و باعث می‌شود مادربورد کوچک شود و فضای بیشتری از قسمت داخلی گوشی خالی بماند. این ماژول برای …

موبنا، رضا خواجه‌وند – این حافظه رم که با ضخامت ۱٫۰ میلیمتر ساخته شده است در اصل یک بسته جامع محسوب می‌شود که در خود حافظه UFS یا همان پردازنده اپلیکیشن‌های موبایلی را هم جا داده است و باعث می‌شود مادربورد کوچک شود و فضای بیشتری از قسمت داخلی گوشی خالی بماند.
این ماژول برای چهار تراشه حافظه‌ای LPDDR4 سامسونگ با ظرفیت ۱۶ گیگابیت مورد استفاده قرار می‌گیرد که این تراشه مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری ساخته شده است.
۸gb-lpddr4-ram-2
این حافظه به گونه‌ای ساخت شده است که می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۴۲۶۶ مگابیت در ثانیه انتقال دهد و باید توجه داشت رقم مذکور نسبت به حافظه‌های رم DDR4 که در رایانه‌های شخصی به کار گرفته می‌شوند دو برابر بیشتر است. سرعت رم DDR4 در رایانه‌ها ۲۱۳۳ مگابیت در ثانیه است.
به گفته سامسونگ، این حافظه جدید که قرار است در نسل جدید گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی مورد استفاده قرار گیرد، برای بازپخش تصاویر ویدیویی با کیفیت ۴ هزار پیکسل کارایی زیاد دارد و در حوزه ماشین‌های مجازی هم به کار می‌رود.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا