تکذیب وزیر علوم درباره شایعه استعفا و استیضاح خود

موبنا – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تکذیب شایعه استعفای خود، درخصوص تغییر رؤسای دانشگاه‌ها گفت: در مورد رؤسای دانشگاه‌هایی که مدت زمان فعالیت آنها تمام شده است، تصمیم‌گیری می‌شود. محمد فرهادی درحاشیه دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران در روسیه با اشاره به انتشار برخی از شایعات درخصوص استعفای خود، توضیح داد: درخصوص …

موبنا – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تکذیب شایعه استعفای خود، درخصوص تغییر رؤسای دانشگاه‌ها گفت: در مورد رؤسای دانشگاه‌هایی که مدت زمان فعالیت آنها تمام شده است، تصمیم‌گیری می‌شود.

محمد فرهادی درحاشیه دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران در روسیه با اشاره به انتشار برخی از شایعات درخصوص استعفای خود، توضیح داد: درخصوص استیضاح، بر اساس نامه‌ای که به دست رییس کمیسیون رسیده است، جلسه‌ای برگزار می‌شود و موضوعات مختلف را در این جلسه ارائه می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به برخی از ادعاها درخصوص فشار مجلس برای تغییر برخی از رؤسای دانشگاه‌ها گفت: هرگز چنین چیزی نبوده، چراکه کار اجرایی با کار قانون‌گذاری تفاوت دارد.

فرهادی اضافه کرد: رؤسای دانشگاه‌ها در حال فعالیت هستند؛ ولی از سوی دیگر مدت زمان مسؤولیت برخی از رؤسای دانشگاه‌ها که تعداد آنها اندک است، تمام شده و برخی نیز در شرف تمام شدن است و ما در این خصوص تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین درخصوص استعفایش با تاکید بر «من و استعفا»! ادامه داد: این ادعا هرگز صحت نداشته است.

توضیحات وزیر علوم درخصوص اتفاقات دانشگاه شریف

فرهادی با اشاره به اتفاقات رخ داده در دانشگاه شریف توضیح داد: بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه مصوب وزارت علوم در دهه ۶۰ و ۷۰، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها می‌توانند با تشکیل انجمن‌هایی در دانشگاه‌ها فعالیت داشته باشند و از امکانات دانشگاه استفاده کنند؛ ولی اجازه دخالت در امور دانشگاه را ندارند.

وی ادامه داد: بر همین اساس انجمن فارغ‌التحصیلان در دانشگاه شریف تشکیل شد و این انجمن از سال ۸۹ تصمیم گرفت که در سالگرد ۴۰ سالگی این دانشگاه برنامه‌ای را برگزار کنند.

وی با بیان این‌که ساختمان این انجمن از سوی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تاسیس شده بود که بخشی از آن نیز در اختیار دانشگاه قرار دارد، اضافه کرد: این انجمن که ورودی‌های سال ۱۳۵۱ بودند، در این برنامه مشترک اقدام به چاپ کتاب و انتشار تصاویری در آن کردند که یک روز قبل از برگزاری این مراسم در روز جمعه هفته گذشته، رییس دانشگاه شریف از این موضوع مطلع شده و اقدام به جمع‌آوری این کتاب کرده است.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه علاوه بر آن، این انجمن و چاپخانه‌ای که اقدام به انتشار این کتاب کرده بود، تعطیل شد، خاطرنشان کرد: بررسی خطای این دسته از افراد نیز در دستور کار است و این مساله در حال پیگیری است و در عین حال مسؤولان انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف نیز از انجام این اقدام اظهار برائت کرده‌اند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه اقدام این انجمن هرگز ربطی به دانشگاه شریف ندارد، خاطرنشان کرد: استعفای رییس دانشگاه شریف نیز شایعه است.

برگزاری مراسم روز دانشجو

وزیر علوم با تاکید بر اینکه زمان برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی به پایان رسیده است، تاکید کرد: ولی اجرای برنامه دیگری با حضور رییس جمهور در دستور کار است که طی آن از اساتید نمونه تقدیر به عمل می‌آید.

وی همچنین تاکید کرد: مراسم روز دانشجو در تاریخ ۱۶ آذر در جای خود برگزار می‌شود و ما هر ساله این برنامه را برگزار کرده‌ایم.

پروژه مشترک وزارت علوم با مرکز تحقیقاتی روسیه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آغاز همکاری‌های علمی میان ایران و روسیه تاکید کرد: با مراکز تحقیقاتی روسیه پروژه‌ای در زمینه داروهای نوروپروتکتیو در حال انجام است.

به گفته وی، این داروها داروهایی برای درمان بیماری‌های اعصاب و حفاظت از اعصاب است.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا