سلامتی با این غذاها

موبنا – اگر دوست دارید بیشترین مواد مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت کنید، بهترین کار گنجاندن ابرمواد غذایی در فهرست مد نظرتان است. این فوق ستاره های دنیای تغذیه بیش از آن که پر کالری باشند، سرشار از مواد مغذی هستند . پژوهش های مختلف فواید سلامت آنها را نشان داده اند. به …

موبنا – اگر دوست دارید بیشترین مواد مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت کنید، بهترین کار گنجاندن ابرمواد غذایی در فهرست مد نظرتان است. این فوق ستاره های دنیای تغذیه بیش از آن که پر کالری باشند، سرشار از مواد مغذی هستند . پژوهش های مختلف فواید سلامت آنها را نشان داده اند.

به نقل از “ایت ول”، احتمالا بسیاری از این ابرمواد غذایی مانند موز، تخم مرغ و بروکلی را روزانه مصرف می کنید اما درباره مواد غذایی مغذی که بسته ای کامل از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی با توانایی مبارزه با بیماری ها را ارائه می کنند چطور؟ در ادامه قصد داریم برخی از سالم‌ترین مواد غذایی که باید در برنامه غذایی خود جای دهید و شاید این کار را نمی کنید را معرفی کنیم.

کلم کیل
در زمینه ارائه آنتی اکسیدان هایی با قابلیت مقابله با سرطان، کلم کیل یکی از بهترین سبزیجات جهان و منبع خوبی برای ویتامین A است که این ویتامین به بهبود سلامت چشم و پوست کمک می کند و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند. این سبزی حاوی فیبر است که برای سلامت قلب خوب است و یک فنجان از آن تقریبا به اندازه یک پرتقال ویتامین C دارد.

ساردین
ساردین یکی از بهترین منابع برای اسیدهای چرب امگا-۳ است که به حفظ سلامت قلب و بهبود خلق و خو کمک می کند و همچنین از محتوای ویتامین D خوبی برخوردار است. از آنجایی که ساردین ها کوچک هستند و در پایین زنجیره غذایی قرار دارند نسبت به ماهی های بزرگ‌تر از مواد سمی کم‌تری برخوردار هستند.

نوشته های مشابه

انار
انار سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد شیمیایی طبیعی که با رادیکال های آزاد مقابله می کنند، است. رادیکال های آزاد به بافت های بدن آسیب می زنند و می توانند به شکل گیری بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، آلزایمر و سرطان منجر شوند. اگر وقت آماده کردن میوه انار را ندارید می توانید با نوشیدن یک لیوان آب انار از فواید آن بهره‌مند شوید. یک فنجان آب انار دارای ۱۵۰ کالری است و نصف فنجان دانه انار ۷۲ کالری و ۴ گرم فیبر دارد.

جو دو سر
هر فنجان جو دو سر دارای ۴ گرم فیبر است و مطالعات نشان داده اند افزایش مصرف فیبر محلول (نوعی که در جو دو سر وجود دارد) به ۵ تا ۱۰ گرم در روز می تواند به میزان پنج درصد کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد. همچنین، مصرف صبحانه ای که از کربوهیدارت های آهسته رهش مانند جو دو سر تهیه شده است، سه ساعت پیش از ورزش می تواند به چربی سوزی بیشتر کمک کند. مصرف کربوهیدارت های آهسته رهش به اندازه کربوهیدارت های پالایش شده مانند نان تست سفید قند خون را افزایش نمی دهد. سطوح انسولین نیز به ناگاه بالا نمی رود و از آنجایی که انسولین نقشی کلیدی در ذخیره چربی ایفا می کند، کاهش سطوح آن می تواند به چربی سوزی بهتر کمک کند.

کینوآ
کینوآ حاوی فیبر و پروتئین است و تنها به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد. پژوهش ها نشان داده اند که ترکیب فیبر و پروتئین می تواند به احساس سیری بلند مدت کمک کند.

کفیر
کفیر حاوی پروبیوتیک های سودمند است که می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و بخش قابل توجهی از کلسیم مورد نیاز روزانه شما را نیز تامین می کند.

عدس
نصف فنجان عدس پخته شده بیش از ۹ گرم پروتئین و ۸ گرم فیبر دارد. عدس منبع خوبی برای آهن و منعبی فوق العاده ای برای فولات است.

 منبع: عصر ایران 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا