عوارض خطرناک جستجو در گوگل

موبنا – کنجکاوی از این‌که الان در مغولستان ساعت چند است تا دانستن این‌که برای هر چیزی که در مایکروفر قرار می‌دهیم دقیقا چه اتفاقی می‌افتد در گوگل سرچ می‌شود. به عبارتی، استفاده از گوگل و سرچ هر چیز ساده و پیش پا افتاده‌ای به عادت روزانه بسیاری از مردم تبدیل شده است. گوگل به دوست دانای …

موبنا – کنجکاوی از این‌که الان در مغولستان ساعت چند است تا دانستن این‌که برای هر چیزی که در مایکروفر قرار می‌دهیم دقیقا چه اتفاقی می‌افتد در گوگل سرچ می‌شود. به عبارتی، استفاده از گوگل و سرچ هر چیز ساده و پیش پا افتاده‌ای به عادت روزانه بسیاری از مردم تبدیل شده است.

گوگل به دوست دانای ما در شرایطی که جواب سوالی را نمی‌دانیم تبدیل شده است در حالی‌که این اصلا روش درستی نیست. سرچ در گوگل به راحتی می‌تواند آرامش شما را سلب کند و به هر ساعت و لحظه شما استرس و تنش وارد کند.

کارشناسان و روانشناسان پس از مطالعات چندین ساله در این زمینه به نتایج مختلفی رسیدند که قابل تأمل است. به گفته کارشناسان، سرچ هر چیز منفی در گوگل مستقیما در ذهن و روح شما تأثیر منفی می‌گذارد و باعث تنش‌های قلبی در بدن شما می‌شود. این در شرایطی است که گاهی موضوعاتی سرچ می‌شود که در ظاهر تنها یک کنجکاوی است، اما صفحه که باز می‌شود و مطلب خوانده می‌شود، تنها نکات منفی است که ذهن برداشت می‌کند.

با خواندن راجع به برخی موضوعات و یا حتی اطلاعاتی که سرچ آنها شما را آزار می‌دهد، دانستن اطلاعات بیشتر ضررهای جبران ناپذیری به سیستم عصبی شما خواهد زد. حتی اگر می‌دانید سرچ موضوعی خواب شما را بهم می‌زند، مثل اینکه ساس چیست و کجا زندگی می‌کند، محتاط رفتار کنید و از خیر اطلاعات اضافه بگذرید.

اتفاقات روز دنیا حائز اهمیت است، ولی نیازی نیست که شما تک تک آنها را دنبال کنید و مدام در حال سرچ باشید. اگر کمی به خود و آنچه که روح و روان شما از حوادث دلخراش روز دنیا، اقتصاد ضعیف جهان، آمار مرگ و میر، میزان گرسنگی کشورهای مختلف، تعداد بیکاران و معتادان و … برداشت می‌کند،‌ اهمیت دهید حتی نکات مثبت را سرچ نمی‌کنید.

تنها وقتی احساس نیاز ضروری کردید، پای سرچ در گوگل بنشینید.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا