آب کردن گوشی زیر۳۰ ثانیه

موبنا – از برخورد شهرداری با دستفروشانی که کنار این پاساژ بساط کرده‌اند گرفته تا پلیس تهران که برای جمع کردن مالخرها مدام نیرو می‌فرستد و با ون نیروی انتظامی آنها را به آگاهی منتقل می‌کند. هیچ‌یک از این کارها هنوز نتیجه‌ای برای جمع شدن این افراد از این مکان نداشته است. خیابان حافظ را …

موبنا – از برخورد شهرداری با دستفروشانی که کنار این پاساژ بساط کرده‌اند گرفته تا پلیس تهران که برای جمع کردن مالخرها مدام نیرو می‌فرستد و با ون نیروی انتظامی آنها را به آگاهی منتقل می‌کند. هیچ‌یک از این کارها هنوز نتیجه‌ای برای جمع شدن این افراد از این مکان نداشته است. خیابان حافظ را که به سمت جنوب می‌آیید زیر پل دوم درست در خیابان جمهوری، با تعداد زیادی از دستفروشان لوازم جانبی موبایل و موتورسوارانی که مبادرت به خرید و فروش گوشی‌های بیشتر سرقتی می‌کنند، مواجه می‌شوید. تعداد موتورسواران در اینجا آنقدر زیاد است که نه‌فقط در خیابان بلکه برای عبور از پیاده‌رو‌ها نیز باید مراقب باشید تا با آنها برخورد نکنید. یکی از این موتورسواران که سوار بر پولسار زرد است مشغول خارج کردن ده‌ها گوشی از صندوق مخفیانه زیر زین است. او درباره فعالیت خود به «فرهیختگان» می‌گوید: «عصر‌ها در اینجا گوشی خرید و فروش می‌کنم و درآمد خوبی هم دارم.» اما این محل به دلیل اینکه پاتوق این افراد شده از نظر خیلی افراد امن نیست و پلیس تهران نیز دست‌کم هفته‌ای یک‌بار نیروهایش را به این محل اعزام می‌کند. او در این‌باره هم می‌گوید: «هر چقدر هم امنیت نداشته باشد باز هم از محله‌های دیگر بهتر است و مشتری‌های ثابت خود را دارد. ضمن آنکه روزهایی که قرار است پلیس بیاید همه کسانی که اینجا بساط می‌کنیم به هم اطلاع می‌دهیم و آن روز به اینجا نمی‌آییم.»
از آخرین طرح جمع‌آوری دستفروشان این خیابان از سوی پلیس کمتر از یک ماه می‌گذرد و از آن روز بنرهایی در این محل نصب شده که به افراد هشدار می‌دهد در این محل دوربین‌های متعدد مداربسته نصب شده است. اما این موضوع نه‌تنها عامل بازدارنده‌ای برای دستفروش‌های این منطقه نیست بلکه دستمایه خنده نیز شده است. یکی از کسانی که بیش از پنج سال است در این منطقه فعالیت دارد، می‌گوید: «ما فروش گوشی‌ها را کمتر از ۳۰ثانیه انجام می‌دهیم (یا به اصطلاح خودش آب می‌کنیم) و جای خود را تغییر می‌دهیم.» او با خنده ادامه می‌دهد: «تا دوربین بخواهد لابه‌لای این همه جمعیت بساط ما را ثبت کند، جای‌مان را عوض و پول گوشی را هم خرج کرده‌ایم.»

 منبع: روزنامه فرهیختگان | نویسنده: فرناز استادنوبری

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا