الجزایر سفرهای عمره را تحریم می کند

موبنا – «توفیق میدون» تاکید کرد که استقبال شهروندان الجزایری برای ادای مراسم عمره امسال به میزان ۷۰ درصد کاهش یافته است و این امر باعث بی رغبتی آژانس های مسافرتی الجزایر برای ثبت نام در موسم جدید عمره خواهد شد. میدون تاکید کرد: روند امضای قرارداد با شرکای عربستانی، تعیین قیمت و نیز ثبت …

موبنا – «توفیق میدون» تاکید کرد که استقبال شهروندان الجزایری برای ادای مراسم عمره امسال به میزان ۷۰ درصد کاهش یافته است و این امر باعث بی رغبتی آژانس های مسافرتی الجزایر برای ثبت نام در موسم جدید عمره خواهد شد.

میدون تاکید کرد: روند امضای قرارداد با شرکای عربستانی، تعیین قیمت و نیز ثبت نام برای عمره گزاران همچنان معلق است و منتظر هستیم تا آژانس های مسافرتی الجزایری خبری رسمی از تصمیم جدید از وزارت امور دینی یا سازمان حج و عمره و یا از وزارت گردشگری این کشور دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: آژانس های گردشگری الجزایری نمی توانند ریسک کنند و بدون اطلاع از جزئیات تصمیم عربستان، اقدام به ثبت نام عمره گزاران نمایند.

این مقام مسئول در آژانس گردشگری الجزایری تاکید کرد که تاکنون شرکت خطوط هوایی الجزایر برنامه های عمره گزاران را اعلام نکرده است.

عربستان برای مقابله با کاهش شدید قیمت نفت و نیز درگیری در بحران های منطقه، اقدام به سلسله اقدامات ریاضتی کرد تا اقتصاد خود را نجات دهد که از این جمله اقدامات می توان به افزایش عوارض روادید ورود و خروج به این کشور اشاره کرد.

شورای وزیران عربستان در مردادماه گذشته رای به افزایش روادید عمره به ۲ هزار ریال سعودی (۵۳۳ دلار) داد که که این امر منجر به افزایش ۳۵ درصدی هزینه های عمره برای شهروندان الجزایری شده است.

پیش از الجزایر، مغرب و مصر نیز به دلیل عوارض سنگین عربستان برای صدور روادید عمره، سفرهای خود را به سرزمین وحی به حالت تعلیق درآورده و سفر عمره را به نشانه اعتراض تحریم کردند.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا