بازداشت ۱۵ نفر در بلژیک به ظن ارتباط با تروریسم

موبنا – پلیس دایره ترور بلژیک پس از آغاز حملاتی در سراسر این کشور، ۱۵ تن را تحت بازجویی قرار داده و چهار تن را نیز به اقدامات تروریستی متهم کرد. به نوشته روزنامه دیلی میل، دادستان فدرال بلژیک اعلام کرد: افسران پلیس دایره ترور به آدرس‌هایی در شهرهای گنت، آنتورپ و دنز حمله کردند. …

موبنا – پلیس دایره ترور بلژیک پس از آغاز حملاتی در سراسر این کشور، ۱۵ تن را تحت بازجویی قرار داده و چهار تن را نیز به اقدامات تروریستی متهم کرد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، دادستان فدرال بلژیک اعلام کرد: افسران پلیس دایره ترور به آدرس‌هایی در شهرهای گنت، آنتورپ و دنز حمله کردند.

از بین افراد بازداشت شده چهار تن به مشارکت در تروریسم از جمله تامین مالی گروه‌های شبه نظامی و سربازگیری برای داعش متهم شدند.

مقامات گفتند: این حملات به حملات مرگبار بروکسل در تاریخ ۲۲ مارس که در آن ۳۲ تن کشته شدند، مربوط نمی‌شود. این افراد به مشارکت در فعالیت‌های یک گروه تروریستی متهم شدند که شامل افرادی که این گروه‌ها را تامین مالی می‌کردند نیز می‌باشد. برخی از آن‌ها مظنون به خدمت گرفتن افرادی هستند که قصد سفر به سوریه و پیوستن به داعش را داشتند.

به دنبال موج حملات داعش، بلژیک و بخش اعظم اروپا هدف حملات قرار گرفتند. در مارس سال جاری میلادی عاملان انتحاری به فرودگاه بروکسل و یک ایستگاه مترو حمله کرده و جان ۳۲ تن را گرفتند.

این حملات چند ماه پس از آن صورت گرفت که تروریست‌های داعش حمله مرگباری را با استفاده از مسلسل و بمب در پاریس ترتیب دادند و جان ۱۳۰ تن را گرفتند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا