فیلترهای اسپم گوگل مقاوم‌تر از یاهو

موبنا – هر کسی که آدرس دفتر یا خانه شما را داشته باشد می‌تواند برایتان نامه بنویسد و هر کسی که آدرس ایمیل شما را داشته باشد، می‌تواند به شما اسپم بفرستد. با این تفاوت که شما نامه‌های بیخودی زیادی را دریافت نمی‌کنید، چون هزینه زیادی دارد، اما ایمیل‌های بیخود و هرزنامه‌های بسیاری را دریافت …

موبنا – هر کسی که آدرس دفتر یا خانه شما را داشته باشد می‌تواند برایتان نامه بنویسد و هر کسی که آدرس ایمیل شما را داشته باشد، می‌تواند به شما اسپم بفرستد. با این تفاوت که شما نامه‌های بیخودی زیادی را دریافت نمی‌کنید، چون هزینه زیادی دارد، اما ایمیل‌های بیخود و هرزنامه‌های بسیاری را دریافت می‌کنید، زیرا فرستادن ایمیل هیچ هزینه ای ندارد.

سرویس‌های تامین‌کننده ایمیل مانند یاهو، گوگل و مایکروسافت میلیاردها ایمیل اسپم را روزانه فیلتر می‌کنند و تنها تعداد کمی از اسپم‌ها از این فیلترها عبور می‌کنند و ۵ تا ۲۰ اسپم در طول روز، عددی غیرطبیعی نیست.

هرچند اسپم‌هایی که از فیلتر عبور می‌کنند، باید به فولدر اسپم شما وارد شوند، بنابراین اگر شما ایمیل‌های اسپم را در اینباکس (صندوق ورودی پیام‌ها) خود دریافت می‌کنید، یا فیلترینگ اسپم‌ها برایتان خاموش کرده و یا فیلترها نتوانستند کار خود را با موفقیت انجام دهند.

متاسفانه فیلترینگ اسپم‌ها یک حیله تجارتی است. اگر فیلتر سست باشد، شما ممکن است ایمیل‌های اسپم را در اینباکس خود ببینید و اگر فیلتر سفت و سخت باشد، ممکن است ایمیل‌های مهم و اصلی خودتان هم سر از فولدر اسپم درآورند.

فیلترهای یاهو نسبت به جی‌میل کمی سست هستند، اینکه شما کدام را ترجیح می‌دهید، به سلیقه شما بستگی دارد، اما اگر فیلترینگ تهاجمی برای اسپم‌ها را می‌خواهید، می‌توانید به جی‌میل بروید، البته اشکالی در سرویس جی‌میل هم وجود دارد و آن این است که باید فولدر اسپم خود را هر دو روز یک بار چک کنید، زیرا ممکن است در غیر این صورت چند ایمیل مهم را از دست بدهید.

بر اساس اطلاعات گاردین، همچنین انتقال به یک سرویس ایمیل رایگان جایگزین مانند جی‌میل یا اوت‌لوک، نقطه‌ضعف دیگری دارد و آن این است که شما باید به تمامی مخاطبان خود، آدرس جدید ایمیل خود را بدهید. هرچند، هم جی‌میل و هم اوت‌لوک، تمامی ایمیل‌های شما را از یاهو جمع‌آوری می‌کنند، بنابراین تغییر سرویس ایمیل به آن دشواری که به نظر می‌رسد هم نیست.

 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا