سایر خطوط هوایی نیز گلکسی نوت ۷ را پس زدند

موبنا – به گزارش گاردین، پس از ممنوعیت آمریکا، خطوط هوایی مستقر در هنگ کنگ، چین، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، کره جنوبی، آلمان و ایتالیا، پرواز با فبلت دچار مشکل (گلکسی نوت ۷) را ممنوع کردند. خطوط هوایی در سراسر جهان در حال حاضر گلکسی نوت ۷، گوشی هوشمند سامسونگ که خطراتی مبنی بر آتش سوزی …

موبنا – به گزارش گاردین، پس از ممنوعیت آمریکا، خطوط هوایی مستقر در هنگ کنگ، چین، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، کره جنوبی، آلمان و ایتالیا، پرواز با فبلت دچار مشکل (گلکسی نوت ۷) را ممنوع کردند.

خطوط هوایی در سراسر جهان در حال حاضر گلکسی نوت ۷، گوشی هوشمند سامسونگ که خطراتی مبنی بر آتش سوزی ناشی از باتری لیتیوم-یون دستگاه داشت را، ممنوع کردند.

پس از ممنوعیت سازمان هوانوردی فدرال آمریکا، وزارت حمل و نقل ژاپن نیز به خطوط هوایی خود دستور داد تا به طور کامل گلکسی نوت ۷ را از حضور در پروازها منع کنند.

مسافرانی که این ممنوعیت را نادیده بگیرند، علاوه بر ضبط گوشی هایشان، ممکن است دچار اقدامات تنبیهی و جریمه نیز شوند.

همچنین آسیانای کره‌ جنوبی، حضور گلکسی نوت ۷ را در پروازها ممنوع کرده است، در حالی که تقریبا همه خطوط هوایی چین این دستگاه را ممنوع کرده‌اند. فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ نیز مسافران را از حمل این دستگاه در پرواز های ورودی یا خروجی چه به صورت دستی و چه در چمدان منع کرده است.

خطوط هوایی استرالیا و نیوزیلند نیز مانند خطوط هوایی سنگاپور، تایوان، چین و مالزی به این ممنوعیت پیوستند. همچنین خطوط هوایی کره‌ای تحت دستورالعمل‌های دولت، از مسافران خواستند در پروازها گلکسی نوت ۷ را تنها به صورت خاموش و در چمدان‌هایشان نگه‌دارند.

در اروپا، خطوط هوایی آلمان، گلکسی نوت ۷ را از روز شنبه از حضور در پرواز منع کردند. آلیتالیا، از خطوط هواپیمایی ایتالیا نیز به این ممنوعیت پیوست، در حالی که بریتیش ایرویز، حضور این گوشی در پروازها به سمت آمریکا، کانادا و هنگ‌کنگ را ممنوع کرد.

چندین خطوط هوایی نیز اقدامات امنیتی از جمله کیسه‌های مهار آتش که برای جلوگیری از آتش گرفتن دستگاه‌های الکترونیکی و آسیب رساندن به هواپیما طراحی شده‌اند را در نظر گرفتند.

انفجار فبلتهای گلکسی نوت ۷، خطرات ناشی از باتری‌های لیتیوم یون و پتانسیل آنها برای آسیب در محیط‌های محصور و یا قابل اشتعال را برجسته کرد، اما اینها اولین دستگاه‌های حاوی باتری نیستند که از پرواز منع میشوند.

در ماه فوریه آژانس حمل و نقل هوایی سازمان ملل متحد، محموله‌های باری حاوی باتری های لیتیوم یون هواپیمای مسافربری را با توجه به نگرانی خلبانان و سازندگان هواپیما مبنی بر خطر آتش‌سوزی ممنوع کرد.

 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا