پاسخ طعنه آمیز لاریجانی به انتقاد کواکبیان

موبنا – مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به ارسال نامه رئیس مجلس به مقام معظم رهبری درباره لایحه برنامه ششم توسعه انتقاد کرد و اظهار داشت: آقای لاریجانی! شما با چه اختیاری و بر اساس کدام ماده آیین نامه داخلی مجلس …

موبنا – مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به ارسال نامه رئیس مجلس به مقام معظم رهبری درباره لایحه برنامه ششم توسعه انتقاد کرد و اظهار داشت: آقای لاریجانی! شما با چه اختیاری و بر اساس کدام ماده آیین نامه داخلی مجلس درباره لایحه برنامه ششم به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته‌اید؟! چرا شما از طرف مجلس به رهبر انقلاب نامه ارسال کرده‌اید.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مگر نامه نگاری های بنده به نظر شما احتیاج دارد؟! بنده از این به بعد در کنار دفترم اتاقی قرار می دهم که نامه های بنده به امضای «پروفسور کواکبیان» ممهور شود! رئیس مجلس می تواند نامه نگاری کند و این انتقاد عجیبی است، بنده برای اینکه مشکل شما را حل کنم این کار را انجام دادم، نه از طرف مجلس بلکه از طرف رئیس مجلس شورای اسلامی به رهبر انقلاب نامه نوشتم. اگر مشکل را حل نمی کردم چه کاری می خواستید انجام دهید؟

کواکبیان در پاسخ به لاریجانی گفت: بحث برنامه ششم بحث مهمی است، خب اجازه می‌دادید مصوبات مجلس به شورای نگهبان می‌رفت و اگر شورا مجدداً ایرادی وارد می‌کرد، آن را به مجمع تشخیص ارسال می‌کردید.

لاریجانی در پاسخ به کواکبیان توضیح داد: آقای کواکبیان! تفسیر شورای نگهبان این است که اگر ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی در مصوبه‌ای وجود داشت، امکان ارجاع آن مصوبه به مجمع تشخیص وجود ندارد، در این شرایط ما چه کاری باید انجام می‌دادیم؟! بهتر است شما تفسیر شورای نگهبان درباره اصل ۷۵ قانون اساسی را مطالعه کنید.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا