افزایش نرخ باروری در آلمان بعد از ۳۳ سال/ زنان در آلمان بیشتر از اسپانیا و ایتالیا مادر می‌شوند

موبنا –  آمار نشان می‌دهد نرخ باروری در آلمان پس از ۳۳ سال و طی کردن روند نزولی ظرف چند سال به بالاترین رقم رسید. به نقل از گاردین، در سال ۲۰۱۵ نرخ باروری در آلمان به ازای هر زن ۱.۵ کودک بوده است. همچنین در این سال به ازای هر ۱۰۰۰ زن ۵۶ نوزاد …

موبنا –  آمار نشان می‌دهد نرخ باروری در آلمان پس از ۳۳ سال و طی کردن روند نزولی ظرف چند سال به بالاترین رقم رسید.

به نقل از گاردین، در سال ۲۰۱۵ نرخ باروری در آلمان به ازای هر زن ۱.۵ کودک بوده است. همچنین در این سال به ازای هر ۱۰۰۰ زن ۵۶ نوزاد بیش از سال ۲۰۱۴ به دنیا آمده‌اند. آخرین باری که این رقم در آلمان به ثبت رسیده مربوط به سال ۱۹۸۲ بوده است.

هیچ کشوری در جهان همچون آلمان با این دوره طولانی کاهش نرخ باروری روبرو نبوده است. آمارهای جدید نشان می‌دهد زنانی که در آلمان زندگی می‌کنند بیش از زنان کشورهای منطقه مدیترانه از قبیل یونان، ایتالیا یا اسپانیا صاحب فرزند می‌شوند.

همچنین طبق بررسی انجام شده در آوریل گذشته پیش‌بینی می‌شود جمعیت آلمان تا سال ۲۰۶۰ حدود ۱۰ میلیون نفر کاهش می‌یابد به این مفهوم که این کشور محل زندگی ۶۸ تا ۷۳ میلیون سکنه است در حالیکه این رقم در حال حاضر ۸۱ میلیون نفر است.

نوشته های مشابه

مهاجرت یکی از فاکتورهای کلیدی در معکوس شدن روند کاهش نرخ باروری در آلمان بوده است. در میان زنانی با تابعیت آلمانی نرخ تولد در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ از ۱.۴۲ به ۱.۴۳ رسیده است؛ در حالیکه برای شهروندان غیرآلمانی این نرخ در این بازه زمانی از ۱.۸۶ به ۱.۹۵ افزایش یافته است.

 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا