خارجی ها به تعریف ما از خودروی لوکس می خندند

موبنا –  رئیس انجمن واردکنندگان خودرو می گوید تعریف کنونی از خودرو لوکس اشتباه است و در این راستا در مذاکرات با خودروسازان مورد تمسخر قرار می گیریم. فرهاد احتشام زاد امروز در نشت خبری با انتقاد از تعریف خودروهای لوکس با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی در کشور اظهار داشت: تصمیم گیری های …

موبنا –  رئیس انجمن واردکنندگان خودرو می گوید تعریف کنونی از خودرو لوکس اشتباه است و در این راستا در مذاکرات با خودروسازان مورد تمسخر قرار می گیریم.

فرهاد احتشام زاد امروز در نشت خبری با انتقاد از تعریف خودروهای لوکس با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی در کشور اظهار داشت: تصمیم گیری های اشتباه باعث شده تا در مذاکرات با طرف خارجی وقتی عنوان می کنیم در کشور ما خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی لوکس تلقی می شوند و لذا نمی تواند وارد کشور شوند آنها به ما می خندند و فکر می کنند قصد شوخی را داریم.
وی ادامه داد: تعریف خودرو لوکس باید بر اساس قیمت باشد،نه چیزی دیگری و لذا این موضوع باید اصلاح شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه با اشاره به واردات ۳۲ هزار و ۴۲۸ دستگاه خودرو به کشور طی ۶ ماهه اول امسال، گفت: ارزش این خودروها ۸۵۰ میلیون دلار بوده و ۵۶ نوع خودرو به کشور وارد شده است.

به گفته وی، بابت واردات این خودروها ۲٫۶ هزار میلیارد ریال مالیات واردات پرداخت شده و بابت شماره‌گذاری نیز ۲۸۵ میلیارد ریال مالیات به حساب دولت واریز شده است.

وی تصریح کرد: طی ۶ ماه اول امسال، سهم امارات در مبدأ خودروهای وارداتی به ایران ۶۹٫۳ درصد بوده است که افت ۷ درصدی را نسبت به سال‌های قبل نشان می‌دهد و بعد از آن کره با ۱۳٫۳ درصد، آلمان با ۵٫۴ درصد، عمان با ۲٫۴ درصد و کویت با ۲٫۲ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی میزان تولید داخلی در مدت ۶ ماه را بیش از ۵۳۰ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و افزود: نسبت خودروهای وارداتی به خودروهای تولیدی در داخلی چیزی در حدود ۶ درصد بوده است و پیش بینی ما از واردات در نیمه دوم سال ۹۵ نشان می دهد که این سهم کاهش پیدا خواهد کرد.

احتشام زاد پیش بینی کرد تا امسال در حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد سهم برندهای خودرویی از واردات سال جاری گفت: هیوندای، کیا و تویوتا در صدر جدول واردات خودرو به کشور قرار دارند اما برندهای رنو و لکسوس در سال جاری رشد بسیار خوبی در واردات داشته اند و از نگاه بنده اگر با همین رشد ادامه دهند تا آخر سال می توانند مقام خود در واردات به ایران را ارتقا بخشند.

 منبع: عصر ایران 

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا