کدام خودرو بیشترین فروش را در جهان دارد؟

موبنا – «فهرست پرفروش‌ترین خودروهای جهان» مربوط به نیمه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد و در آن نام ۱۰۰ مدل خودرو که بیشترین تعداد از آنها به فروش رسیده است آورده شد تا کمپانی‌های آسیایی بار دیگر نشان دهند رقبای آمریکایی خود را پشت‌سر گذاشته‌اند. این لیست که بر مبنای «پایگاه داده جهانی خودرو F2M» …

موبنا – «فهرست پرفروش‌ترین خودروهای جهان» مربوط به نیمه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد و در آن نام ۱۰۰ مدل خودرو که بیشترین تعداد از آنها به فروش رسیده است آورده شد تا کمپانی‌های آسیایی بار دیگر نشان دهند رقبای آمریکایی خود را پشت‌سر گذاشته‌اند.

این لیست که بر مبنای «پایگاه داده جهانی خودرو F2M» منتشر شده است، میزان فروش بیش از ۲۷۰۰ مدل خودرو در ۱۴۰ کشور بزرگ جهان را مورد تحلیل قرار داد و بر اساس آن پرفروش‌ترین خودرو جهان مشخص شد.

بر اساس این لیست اعلام شد در شش ماه نخست سال جاری میلادی فروش خودروهای سبک شهری در جهان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳٫۰ درصدی به ۴۵٫۸ میلیون دستگاه رسید.

کدام خودرو بیشترین فروش را در جهان دارد؟

بر اساس این لیست خودرو کرولا ساخت شرکت ژاپنی تویوتا عنوان پرفروش‌ترین محصول را به دست آورد. میزان فروش این خودرو آسیایی در مدت مذکور با کاهش ۱٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳۴ هزار دستگاه اعلام شد و با این وجود پرفروش‌ترین خودرو بود. کرولا در سال ۲۰۱۵ تنها خودروی جهانی بود که طی یک سال بیش از ۱٫۳ میلیون دستگاه از آن به فروش رسید.

خودرو گلف ساخت شرکت آلمانی فولکس‌واگن به دنبال بازاریابی نامناسب در آمریکا و کانادا،‌ با کاهش ۱٫۸ درصدی نسبت به سال قبل با فروش ۵۰۰ هزار دستگاه رتبه دوم را به دست آورد تا پیش‌بینی فروش یک میلیون دستگاه برای سال جاری داشته باشد.

رتبه سوم این لیست به خودرو F-Series فورد اختصاص یافت که با رشد ۱۲٫۶ درصدی، ۴۷۸ هزار دستگاه از آن به فروش رسید. خودرو Focus شرکت فورد در این دوره زمانی ۱۶٫۴ درصد بازار خود را از دست داد و با فروش ۳۶۷ هزار دستگاه در رتبه سوم ایستاد.

رتبه‌های بعدی لیست پرفروش‌ترین خودروهای جهان به ترتیب به Elantra هیوندای، Polo فولکس‌واگن، Rav4 تویوتا، و Camry تویوتا اختصاص یافت.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا