افزایش ساعت درس تربیت‌بدنی در دوره تحصیلی متوسطه دوم/ پویاسازی حیاط مدارس

موبنا – در متن پیام علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش آمده است: فَبادِروُا بِصِحَّه الاَجسام فی مُدَّه الأَعمار «در تمام طول زندگی خویش به سلامت جسمی خود مبادرت نمایید» حضرت اباعبدالله الحسین(ع). فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش کشور را به همه دست اندرکاران گرامی نظام تعلیم …

موبنا – در متن پیام علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش آمده است: فَبادِروُا بِصِحَّه الاَجسام فی مُدَّه الأَعمار «در تمام طول زندگی خویش به سلامت جسمی خود مبادرت نمایید» حضرت اباعبدالله الحسین(ع).
فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش کشور را به همه دست اندرکاران گرامی نظام تعلیم و تربیت کشور، دانش‌آموزان گرانقدر و والدین ارجمند تبریک می‌گویم.
تربیت‌بدنی و ورزش به عنوان بخش عملی تعلیم و تربیت در تکوین شخصیت، اجتماعی سازی، توانمندی، سالم‌سازی جسمی و روحی و شادابی کودکان، نوجوانان و جوانان نقش تعیین کننده‌ای دارد.
در این پیام آمده است: الهامات برگرفته از سیاست‌های کلی نظام، سند تحول بنیادین، منویات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ریاست محترم جمهوری مبنی بر لزوم ترویج و ارتقای فعالیت‌های ورزشی، و توجه به واقعیت‌های سبک زندگی غیرفعال هزارۀ سومی که جامعه را با رواج کم تحرکی، افزایش چاقی و بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و نارسایی‌های قلبی و عروقی مواجه کرده است، وزارت آموزش و پرورش را بر آن داشت تا در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی، سیاست‌های مدرسه محوری، دانش‌آموز مداری، اخلاق‌گرایی، مشارکت گستری، عمومیت بخشی را اتخاذ و عملیاتی نماید.
وزارت آموزش و پرورش موفق گردیده است با بازنگری و به‌روزرسانی برنامه‌هایی که برگرفته از اسناد بالا دستی و ضرورت‌های اجتماعی یاد شده است، پروژه‌هایی را در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش با هدف تحرک آفرینی، نشاط افزایی، سلامت بخشی، مشارکت جویی تبیین و به مرحله اجرا بگذارد که از آن جمله می‌توان به کیفیت بخشی درس تربیت‌بدنی، افزایش ساعت درس تربیت بدنی در دوره تحصیلی متوسطه دوم، المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، ایجاد ردیف اعتباری مستقل تربیت‌بدنی و سلامت، کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، پویاسازی حیاط مدارس، ورزش صبحگاهی، مدرسه قهرمان و … اشاره نمود. از رهگذر اجرای این طرح‌ها به طور چشمگیری جمعیت تحت پوشش و میزان زمان مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت های حرکتی افزایش یافت.
در ادامه این پیام آمده است: به یقین باید از معلمان پرتلاش و محبوب تربیت‌بدنی به عنوان محور این برنامه‌های تحولی که روح و جان دانش‌آموزان را در زنگ ورزش مدارس صیقل می‌دهند و با آموزش‌ها و رفتارهای هنرمندانه و ماندگار خود در پرورش نسلی سالم، فعال، توانمند و امیدوار نقش آفرینی می‌نمایند، خاضعانه تشکر نمایم.
از مدیران مدارس، به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان نظام آموزش و پرورش که با استقبال و حمایت بی نظیر خود ما را در سازماندهی و اجرای برنامه‌های مدرسه محور تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزی، طرح ملی  ورزش همگانی و شکل‌گیری نهضت داوطلبی در ورزش یاری نمودند، صمیمانه تشکر می‌کنم.
اولیای محترم نیک می‌دانند که سلامت و موفقیت فرزندان، بزرگترین آرزوی هر پدر و مادری به شمار می‌رود و بخش مهمی از شخصیت اجتماعی و سلامت جسمی و روحی آنان در تکاپوهای ورزشی شکل می‌گیرد. مشارکت فعالانه و همراهی و حمایت اثربخش ایشان در اجرای طرح‌های تحولی تربیت بدنی و ورزش مدارس را ارج می‌نهم و از آنان درخواست می‌نمایم که همگام با تلاش‌های پرورش دهندۀ تربیت بدنی و ورزش مدارس، نسبت به توسعه برنامه‌های ورزشی و ترویج فعالیت‌های حرکتی کودکان خود در خارج از ساعات مدارس نیز اهتمام نمایند.
همچنین از دانش آموزان عزیز می‌خواهم که ضمن آشنایی با آموزه‌ها و سبک زندگی اسلامی – ایرانی در روند رشد خویش ، همواره در کنار تحصیل و علم‌اندوزی به تهذیب اخلاق و توسعه فعالیت‌های حرکتی و ورزشی بپردازند و سه اصل تحصیل، تهذیب و ورزش را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا