خطای سرویس مدارس را «موردی» پیگیری می‌کنیم/ مطالبه‌گر هدایت تحصیلی هستیم

موبنا – علی‌اصغر احمدی مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان در جمع خبرنگاران که در تالار فرهنگ برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های این انجمن اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم انجمن اولیا و مربیان محل تحقق حقیقی مشارکت باشد و به سمت خودجوش …

موبنا – علی‌اصغر احمدی مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان در جمع خبرنگاران که در تالار فرهنگ برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های این انجمن اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم انجمن اولیا و مربیان محل تحقق حقیقی مشارکت باشد و به سمت خودجوش و مبتنی بر آرای مردم و حضور اولیا حرکت کنیم، اما هنوز به نتیجه نهایی در این خصوص نرسیده‌ایم.
وی ادامه داد: در ۳ سال گذشته عمدتاً تمرکزمان بر این مسئله بوده است که هم اولیا را در این خصوص فعال کنیم و هم نسبت به سیستم آموزش و پرورش، آنها را مطالبه‌گر سازیم.
احمدی افزود: متأسفانه الان اولیا حضور چشمگیر و قابل قبولی در برنامه‌ریزی‌ها ندارند؛ طبق اسنادی که وجود دارد برای اولیا چنین جایگاهی در نظر گرفته شده است،‌ اما وضعیت رضایت‌بخشی در این خصوص نداریم.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در خصوص عدم وارد شدن انجمن اولیا و مربیان در خصوص هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: بحث هدایت تحصیلی توسط شورای مرکزی هدایت می‌شود که انجمن اولیای و مربیان نیز عضو آن مجموعه بوده و بسیار مطالبه‌گر است.
احمدی با تأکید بر اینکه هدایت تحصیلی فقط انتخاب رشته نیست، تصریح کرد: این موضوع معنای گسترده‌ای دارد.
وی در خصوص بحث فرهنگ‌سازی برای توزیع متوازن در هدایت تحصیلی گفت: این مسئله چند وجهی است که هر بخشی دارای مسئولیتی است، مانند معاونت پرورشی، آموزشی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر نقش نمادین و به نوعی دستوری انجمن اولیا و مربیان و عدم نقش مشورتی این انجمن در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: رویکرد ما هیچ زمان فرمایشی و دستوری نبوده است؛ انجمن اولیای و مربیان درحقیقت همان انجمن‌هایی است که در مدرسه تشکیل می‌شود و نمایندگانی از اولیا، معلمان و مدیران در آن انتخاب شده و حضور دارند.
احمدی در خصوص اینکه «آیا قبول دارید هنوز نقش اصلی انجمن اولیا و مربیان به خوب ایفا نشده است؟»، اذعان کرد: بله این موضوع را قبول دارم، مشکل را این‌طور می‌دانم که اعضای انجمن با مسئولیت حقیقی‌شان که تربیت است به‌عنوان یک وظیفه آشنا نیستند.
وی در پاسخ به سؤال دیگر فارس در خصوص اینکه «چرا اولیا از انجمن اولیا و مربیان فقط برداشت دریافت وجه در مدارس می‌کنند؟»، تصریح کرد: اشکال این است که اولیا تصویر درستی از کار انجمن اولیا و مربیان ندارند، در نتیجه در این انجمن جمع می‌شویم اما نمی‌دانیم چکار می‌کنیم؛ اولیا اعلام می‌کنند ما پول بدهیم تا دیگران برای تربیت دانش‌آموزان‌مان کاری انجام دهند.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مسئله تربیت این نیست که امر تربیت به‌صورت نیابتی از جانب دیگران صورت گیرد، گفت: انجمن اولیا و مربیان سال‌هاست که در انتقال فرهنگ تربیتی از طرق مختلف مانند مجلات و برنامه‌های صدا و سیما عمل کرده و وظایف خود را توضیح داده‌اند،‌ اما هنوز با ایده‌آل فاصله داریم.
احمدی در پاسخ به پرسش دیگر فارس در خصوص نظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس و جلوگیری از خطاهای احتمالی خاطرنشان کرد: برنامه محکمی در این خصوص داریم حتی خطاهای سرویس مدارس را به‌صورت موردی پیگیری می‌کنیم؛ برای نمونه سرویسی که در شهری کوچک دانش‌آموزان را در صندوق عقب پراید سوار کرده بود را پیگیری کرده و بنده مسئول سرویس مدارس را برای بررسی آن فرستادم.
وی تأکید کرد: ما نسبت به مجروح شدن یک دانش‌آموز هم حساسیت داریم، اما انگار درجه‌ای از سهل‌انگاری را در فرآیند ایمنی‌سازی و مراقبت از ایمنی دانش‌آموزان داریم.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش متذکر شد: برای نمونه چند روز پیش دانش‌آموزی سوار سرویس مدرسه نشده بود و در تصادفی مجروح شد، اما بنده فردی را فرستادم تا حتی راننده سرویس موردنظر را مورد مؤاخذه قرار دهد و اینکه به چه حقی بدون حضور دانش‌آموز حرکت کرده است و ما تا این حد نسبت به این موضوع حساس هستیم.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا