نقوی‌ حسینی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد امارات در دام دشمنان منطقه افتاده/جزایر سه‌گانه جزو لاینفک سرزمین ایران

موبنا – سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعاهای بی‌اساس امارات متحده عربی درباره جزایر سه‌گانه ایرانی اظهار داشت: امارات فکر می‌کند که با تکرار یک ادعای بی‌اساس و بدون سند می‌تواند برای خود حقی ایجاد کند. وی با تاکید بر اینکه جزایر سه‌گانه جزو لاینفک …

موبنا – سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعاهای بی‌اساس امارات متحده عربی درباره جزایر سه‌گانه ایرانی اظهار داشت: امارات فکر می‌کند که با تکرار یک ادعای بی‌اساس و بدون سند می‌تواند برای خود حقی ایجاد کند.
وی با تاکید بر اینکه جزایر سه‌گانه جزو لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران است، افزود: بر اساس تمام اسناد تاریخی، جغرافیایی و نقشه‌های قدیم و جدید این ادعا، ادعای بی‌اساسی است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس تصریح کرد: امارات در دام دعوایی افتاده که منشاء آن دشمنان منطقه، مردم ایران و مسلمانان هستند. 
نقوی‌ حسینی با بیان اینکه تکرار این ادعای بی‌اساس چیزی را اثبات نمی‌کند، عنوان کرد: بهتر است امارات دست از این ادعای بی‌اساس بردارد و بی‌جهت روابط بین کشورها را خصومت‌آمیز نکند.
وی ادامه داد: امارت اگر حرفی دارد از مراجع قضایی و بین‌المللی موضوع را دنبال کند، چرا باید در هر مذاکره و گفت‌وگوی سیاسی این ادعای بی‌اساس را مطرح کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حمایت ترکیه از ادعای بی اساس امارات نیز اظهار داشت: ما از کشورهای همسایه هم انتظار داریم که حقوق ایران را به رسمیت بشناسند، همانطور که ما از تمامیت ارضی کشورهای همسایه خود حمایت می‌کنیم.
نقوی‌ حسینی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه بهتر است در دعواهای بی‌اساس دخالت نکنند.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا