نیاز مادران به «ید» در دوران بارداری افزایش می‌یابد

موبنا – حسین دلشاد با اشاره به برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم اظهار کرد: عناوین این کنگره شامل بیماری‌های غده هیپوفیز، هیپوتالاموس، تیروئید، پاراتیروئید،تخمدان، بیضه، دیابت، اختلال چربی خون، چاقی و … است که طی سه روز برگزاری کنگره این مطالب در غالب سخنرانی های جامع، سمپوزیوم ها و …

موبنا – حسین دلشاد با اشاره به برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم اظهار کرد: عناوین این کنگره شامل بیماری‌های غده هیپوفیز، هیپوتالاموس، تیروئید، پاراتیروئید،تخمدان، بیضه، دیابت، اختلال چربی خون، چاقی و … است که طی سه روز برگزاری کنگره این مطالب در غالب سخنرانی های جامع، سمپوزیوم ها و بحث در مورد بیماران ارائه خواهد شد.
وی افزود:هر سخنرانی جامع و هر سمپوزیوم به بیماری خاصی خواهد پرداخت. در مجموع در این کنگره ۱۰ سخنرانی و ۱۲ سمپوزیوم و دو کارگاه عملی برگزار خواهد شد.
متخصص غدد داخلی و متابولیسم در ادامه یادآور شد: در مجموع ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که ۳۰ مقاله پذیرفته نشده است . از مجموع مقالات پذیرفته شده ۶۰ مقاله در غالب سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
 دلشاد بیماری تیروئید در دوران بارداری و تولید مثل را یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غدد دانست و گفت: طی سال‌های اخیر کمبود ید در ایران وجود داشته است اما در ۱۰ سال اخیر ایران جزو ۱۰ کشور عاری از کمبود ید معرفی شده است.
وی با بیان اینکه نیاز مادران در دوران بارداری و شی ردهی به ید افزایش می‌یابد، تصریح کرد: نتایج مطالعات انجام شده روی زنان باردار در ۱۰ استان کشور نشان می‌دهد زنان ایرانی در دوران بارداری به مکمل‌های ید رسان نیاز دارند.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا