اسرار نهفته در دوربین آیفون۷ پلاس فاش شد

موبنا – تاکنون یاد گرفتیم که هر یک از دو دوربین زاویه عریض و تله فوتو با فشار شاتر، عکس های جداگانه ای می گیرند. علاوه بر این، لنز تله فوتو علاوه بر زوم اپتیکال، پس از گرفتن عکس، آن را با نرم افزارهای مخصوص اپل ادغام کرده و بهترین نتیجه ممکن را ارائه می …

موبنا – تاکنون یاد گرفتیم که هر یک از دو دوربین زاویه عریض و تله فوتو با فشار شاتر، عکس های جداگانه ای می گیرند. علاوه بر این، لنز تله فوتو علاوه بر زوم اپتیکال، پس از گرفتن عکس، آن را با نرم افزارهای مخصوص اپل ادغام کرده و بهترین نتیجه ممکن را ارائه می دهد. البته پیش از این به صورت کامل در مورد ویژگی های مختلف دوربین آیفون۷ و آیفون۷ پلاس بحث کردیم.
اما به تازگی کانال یوتیوب Mac4Ever اشاره کرد که وقتی به هنگام تصویربرداری زوم می کنید، لنز لته فوتو ممکن است کار نکند. گاهی اوقات که هنگام عکاسی با لنز لته فوتو ۲ برابر زوم اپتیکال می کنید، ممکن است قابلیت لنز عمل نکند و همان عکس دوربین زاویه عریض را به شما نشان دهد، که نتیجه کار تصویری با زوم دو برابر دیجیتالی است. اپل هرگز در این مورد توضیحی نداد. ولی بد نیست بدانید که لنز تله فوتو قادر نیست به اندازه لنز دوربین های زوایه عریض زوم کند و از قدرت بزرگ نمایی کمتری برخوردار است. شاید این ویژگی اضافه شده بر روی آیفون۷ پلاس برای برخی از علاقه مندان به تصویربرداری جالب و مهیج باشد، اما توصیه می کنیم اگر فقط به خاطر لنز تله فوتو قصد خرید این آیفون را دارید، دست نگه دارید تا نتایج نهایی در مورد این دوربین منتشر شود.
با تست آیفون ۷پلاس، Mac4Ever کشف کرد که عکسی که با زوم ۲ برابر اپتیکال با لنز تله فوتو گرفته است، در واقع تفاوتی با عکس لنز زاویه عریض ندارد.
Mac4Ever توضیح می دهد که اگر بیش از حد به سوژه نزدیک شوید زوم اپتیکال کار نخواهد کرد. بنابراین، بهتر است اگر می خواهید از لنز تله فوتو استفاده کنید، زیاد به جسم مورد نظر خود نزدیک نشوید. علاوه بر این، به نظر می رسد که لنز تله فوتو در صورت نداشتن شارژ باتری مناسب فعال نخواهد شد، که ممکن است راهی برای ذخیره انرژی باتری باشد.
یک مسئله دیگر مربوط به عکاسی در شرایط نوری خاص است. در شرایط کم نور، نرم افزار دوربین به طور خودکار ممکن است زوم اپتیکال را به نفع زوم دیجیتال تغییر دهد، تا به عنوان لنز زاویه عریض، به دوربین اجازه دهد نور بیشتری را دریافت کند و تصاویر بهتری را ثبت نماید.
یکی دیگر از موارد مطرح شده توسط Mac4Ever حالت پرتره است. هنگامی که شما حالت پرتره را انتخاب کنید، دوربین به طور خودکار به لنز تله فوتو تغییر می کند. این بدان معنا است که شما در این حالت تصویربرداری از ۲ برابر زوم اپتیکال در مقایسه با دوربین معمولی برخوردار هستید.
اپل برای این که روال کار این حالت را به بهترین شیوه ممکن به کاربران یاد دهد، آموزش هایی را همراه با سیستم عامل در درون خود دوربین عرضه کرده است. این آموزش به این گونه است که وقتی برای اولین بار وارد حالت پرتره شوید، به شما گفته می شود که شی ای را در فاصله ۸ فوتی از دوربین دستگاه قرار دهید و عکسی بگیرید. اگر جسم را در فاصله مناسب قرار دهید به راحتی می توانید عکس برداری کنید، ولی اگر جسم را بیش از حد نزدیک کنید، پیام هشداری به شما داده می شود که جسم بسیار نزدیک قرار دارد و لنز دوربین نمی تواند به خوبی و با بالاترین کیفیت روی آن زوم کند. هم چنین بعد از پیام، پیغام دیگری داده می شود و از کاربر می خواهد که جسم را دورتر کند و در فاصله مناسبی قرار دهد. به نظر که اپل در این کار سنگ تمام گذاشته و اگر این ویژگی همان طور که گفته شد عمل کند، نشان دهنده پیشرفت بزرگی خواهد بود.
بسیاری از افراد ممکن است چنین ویژگی ها و نکات خاصی برای شان اهمیت نداشته باشد، ولی کاربرانی که قصد دارند با گوشی خود عکاسی حرفه ای یا کار فیلم برداری انجام دهند به این نکات توجه می کنند. در واقع ممکن است حتی به خاطر ویژگی های یک دوربین از دیگر امکانات سخت افزاری یک گوشی چشم پوشی کنند.
از طرفی، همین که اپل برای اولین بار از این نسل از لنزها بر روی گوشی خود استفاده کرده است، اتفاق مهم و کار بزرگی است و مطمئنا اگر ایراداتی هم در آن وجود داشته باشد، در نسل های بعدی برطرف خواهد شد.

 منبع: کلیک

Mobna-Telegram
اسرار نهفته در دوربین آیفون۷ پلاس فاش شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا