فریادهای معترض آمریکایی سخنرانی ضدایرانی «دیک چنی» را قطع کرد

موبنا – در شرایطی که «دیک چنی» معاون «جرج بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه (به وقت آمریکا) در حال انجام یک سخنرانی ضدایرانی بود، یکی از حاضران در جلسه با سر دادن فریادهایی علیه وی، سخنرانی‌اش را قطع کرد. بنا بر گزارش «نشنال میرر»، چنی در شرایطی که توافق هسته‌ای برجام را «یک دیوانگی …

موبنا – در شرایطی که «دیک چنی» معاون «جرج بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه (به وقت آمریکا) در حال انجام یک سخنرانی ضدایرانی بود، یکی از حاضران در جلسه با سر دادن فریادهایی علیه وی، سخنرانی‌اش را قطع کرد.
بنا بر گزارش «نشنال میرر»، چنی در شرایطی که توافق هسته‌ای برجام را «یک دیوانگی محض» خواند، گفت که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا مسئول مستقیم تجهیز ایران به قابلیت نابودی آمریکا است و درخواست گزینه نظامی علیه ایران را مطرح کرد.
معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا که در موسسه اینترپرایز سخنرانی می‌کرد در تمام مدت سخنرانی تلاش می کرد تا برجام را به شدت مورد حمله و انتقاد شدید قرار دهد
چنی گفت: این توافق ابزاری را در اختیار ایران قرار داده تا حمله‌ای هسته‌ای علیه آمریکا صورت دهد».
وی افزود: «من تا به حال هیچ ملتی را در تاریخ ندیده‌ام که با نابودی خود به دست ملتی دیگر به صورت تضمین‌شده موافقت کند.»
این اظهارات در شرایطی مطرح شده است که حتی نهادهای اطلاعاتی آمریکا تأکید کرده‌اند که ایران پس از سال ۲۰۰۳ تا کنون هیچ گونه فعالیت مرتبط با تسلیحات هسته‌ای نداشته است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مکررا بر ماهیت غیرنظامی و صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرده است.

 منبع: مشرق

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا