انتقاد دادستان زابل از تبعید بسیاری از مجرمان به منطقه سیستان

موبنا – محمد سرگزی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه سیستان که محل دفتر دادستان زابل برگزار شد اظهار داشت: رسانه‌ها باید از ایجاد التهاب در جامعه و پخش خبرهایی که منجر به ایجاد فضای یأس و ناامیدی میان مردم می‌شوند خودداری کنند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل افزود: رسانه‌های فعال …

موبنا – محمد سرگزی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه سیستان که محل دفتر دادستان زابل برگزار شد اظهار داشت: رسانه‌ها باید از ایجاد التهاب در جامعه و پخش خبرهایی که منجر به ایجاد فضای یأس و ناامیدی میان مردم می‌شوند خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل افزود: رسانه‌های فعال سیستان و بلوچستان در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دارند، چرا که بازار انتشار اخبار کذب و هدفمند که قصد ملتهب کردن فضای استان را دارند، در فضای مجازی داغ است.

وی با بیان اینکه اعتیاد و تکدی‌گری به عنوان معضلات اساسی منطقه سیستان مطرح است، تصریح کرد: یکی از عوامل اساسی گرایش مردم سیستان به اعتیاد و مواد مخدر افزایش نرخ بیکاری است و مشکل اعتیاد این منطقه با ایجاد اشتغال پایدار قابل حل است.

سرگزی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴۰۰ زندانی در زابل وجود دارد که ۷۵ درصد آنها معتاد هستند و شواهد نشان می‌دهد این افراد در پی مشکلات معیشتی گرفتار اعتیاد شده‌اند.

دادستان زابل با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با بحث اعتیاد و فروشندگان مواد مخدر در منطقه سیستان اظهار داشت: برخورد با افرادی که امنیت روانی و سلامت جامعه را بر هم می‌زنند باید در الویت‌ها نیروهای امنیتی و انتظامی منطقه باش.

وی ضمن انتقاد از تبعید بسیاری از مجرمان به منطقه سیستان، خاطرنشان کرد: این نگاه باید از منطقه سیستان برچیده شود و از نمایندگان سیستان و بلوچستان درخواست داریم با پیگیری و ارائه یک طرح به مجلس تلاش کنند نگاه به سیستان به عنوان یک تبعیدگاه از کشور برچیده شود.

سرگزی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان از وقوع جرم در پایین‌ترین رتبه در میان استان‌های سطح کشور قرار دارد، اظهار داشت: ماهانه حدود ۱۱۰۰ پرونده وارد دادگاه‌های منطقه سیستان می‌شود که فقط ۲۵ مورد از آنها منتهی به کیفرخواست می‌شود و فقط ۱۰ درصد از این کیفرخواست‌ها منتهی به صدور رای می‌شود.

 منبع: تسنیم

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا