سخنگوی وزارت خارجه: در مبارزه با تروریسم با هیچکس تعارف نداریم

موبنا – بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره تناقض حضور آمریکایی‌ها در عملیات موصل با وجود نقش حمایتی از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی اظهار داشت: نگاه‌های مختلفی درباره حاضران در صحنه عراق و منطقه وجود دارد، یکی نگاه بدبینانه و یکی نگاه خوشبینانه. وی افزود: ما …

موبنا – بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره تناقض حضور آمریکایی‌ها در عملیات موصل با وجود نقش حمایتی از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی اظهار داشت: نگاه‌های مختلفی درباره حاضران در صحنه عراق و منطقه وجود دارد، یکی نگاه بدبینانه و یکی نگاه خوشبینانه.

وی افزود: ما از هرگونه رفتاری که در مبارزه و مقابله با تروریسم به صورت صادقانه باشد قطعا حمایت می‌کنیم و مهم‌تر این است که به آنچه دولت عراق به عنوان دولتی مستقل تصمیم بگیرد احترام می‌گذاریم و قطعا قصد دخالت در مسائل داخلی این کشور نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه آنچه مهم است موصل بخشی از خاک عراق است و سرنوشت آن و تصمیم‌گیری درباره آن به دولت این کشور مربوط می‌شود، عنوان کرد: به همین علت، هر آنچه با خواست و هماهنگی دولت عراق در چارچوب مبارزه با تروریسم اتخاذ شود، گامی مثبت است.

قاسمی ادامه داد: ما از ابتدا به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور همسایه، عراق احترام گذاشته، به آن پایبند بوده، برایش سرمایه‌گذاری کرده و به آن اهمیت بالایی داده‌ایم و این مواضع ما تغییرناپذیر است. 

وی اضافه کرد: ما عراقی باثبات و توسعه‌یافته می‌خواهیم که از صلح و ثبات برخوردار باشد و بتواند از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع کند.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه از هرگونه مبارزه‌ای که دولت عراق بتواند علیه تروریست‌ها داشته باشد و آنان را از این کشور براند، حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: همچنانکه بارها اعلام کرده‌ایم تا پاکسازی کامل عراق و برقراری ثبات در این کشور در کنار ملت و دولت این کشور خواهیم ماند.

قاسمی افزود: ما در کنار همه قشرها، همه پیروان مذاهب، قومیت‌ها و قبایل و گروه‌های مختلف عراقی که همواره و در طول تاریخ به طور مسالمت‌آمیز کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و می‌کنند خواهیم بود و به آنان کمک می‌کنیم.

وی مبارزه با تروریسم را سیاست اصولی و تغییرناپذیر کشورمان از گذشته تاکنون دانست و تاکید کرد: همانطور که در سالیان گذشته تاکنون در عمل نشان داده‌ایم ما در مبارزه با تروریسم با هیچکس تعارف نداریم و شوخی نمی‌کنیم و به صورت جدی و در این مبارزه سهیم خواهیم بود و از آن حمایت می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه مبارزه جدی و صادقانه علیه تروریسم در منطقه به ویژه در کشورهای همسایه حمایت می‌کند و در آن سهیم است و خواهد بود.

قاسمی تاکید کرد: تا پاکسازی کامل عراق از گروه‌های تروریستی و برقراری ثبات کامل در این سرزمین در کنار ملت و دولت این کشور قرار داریم.

وی با اشاره به آغاز عملیات موصل گفت: موضوع موصل موضوع بسیار جدی و اساسی است که مدت‌هاست در منطقه به ویژه در سطح دولت عراق مطرح است، جایی که متاسفانه به تصرف تروریست‌ها درآمد و به پایگاه آنان تبدیل شد. 

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: اینکه عملیات موصل به طور جدی و با خواست و هماهنگی دولت مرکزی عراق علیه تروریست‌ها و در دفاع از تمامیت ارضی این کشور آغاز شده است و ادامه می‌یابد خبر خوبی است.

قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد دولت و ارتش عراق بتوانند سرزمین خود را از شر تروریست‌ها رها کنند و صلح و ثبات و آرامش و توسعه بر این کشور حاکم شود.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا