خیابان ولیعصر پیاده راه می‌شود؟

موبنا – مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین عصرانه پیاده روی مردمی همراه با اعضای شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد «خیابان ولیعصر به پیاده راه تبدیل شود.» محمد درویش که بعدازظهر امروز ۲۶ مهر ماه به دعوت کمیته گردشگری، میراث فرهنگی و بافت تاریخی شورای شهر تهران برای پیاده …

موبنا – مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین عصرانه پیاده روی مردمی همراه با اعضای شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد «خیابان ولیعصر به پیاده راه تبدیل شود.»

محمد درویش که بعدازظهر امروز ۲۶ مهر ماه به دعوت کمیته گردشگری، میراث فرهنگی و بافت تاریخی شورای شهر تهران برای پیاده روی در مسیر میدان ولیعصر تا خیابان جمهوری حضور یافت، از احمد حکیمی‌پور به خاطر راه‌اندازی این حرکت نمادین تشکر کرد و گفت: انتظار داشتم از ۳۱ عضو شورای شهر تهران تعداد بیشتری در این مراسم حضور داشته باشند، قطعا حضور هشت عضو از ۳۱ عضو شورا عدد بزرگی نیست.

وی با تاکید بر این که برای حل مشکلات تهران باید اراده هماهنگی در این شهر ایجاد شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد تومان به طور روزانه صرف هزینه ترافیک در تهران می‌شود و در هر ماه ۲۰۳ نفر به خاطر این وضعیت ترافیک در تهران کشته می‌شوند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در شرایط بحرانی تهران، طبیعی است که تامین مسیر ایمن دوچرخه سواری و پیاده راه‌ها ضروری است. امیدوارم که اقدام عملی و جدی در این زمینه از سوی اعضای شورای شهر و شهرداری تهران اتفاق بیفتد.

درویش افزود: امیدوارم روزی خیابان ولیعصر به پیاده راه تبدیل شود و سازمان حفاظت محیط زیست از این ایده حمایت جدی می‌کند و حتی در صورت نیاز این موضوع را در هیات دولت پیگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که نباید اولویت شهرداری تهران ساخت اتوبان، پارکینگ‌های چند طبقه و پل باشد گفت: این آزمون در کل دنیا رد شده است و امیدوارم حرکت نمادین امروز و پیاده روی مسئولان ادامه پیدا کند تا روزی برسد که در شهر تهران بتوانیم صدای پرندگان را بشنویم.

به گزارش ایسنا، اولین عصرانه پیاده روی مردمی همراه با اعضای شورای اسلامی شهر تهران بعدازظهر امروز (دوشنبه ۲۶ مهر) در ضلع جنوبی میدان ولیعصر به سمت خیابان جمهوری با حضور مرتضی طلایی، رحمت الله حافظی، اقبال شاکری، محمد سالاری، احمد حکیمی پور، احمد دنیامالی، ابوالفضل قناعتی،  محمد حقانی و محمد درویش نماینده سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا