دادستانی: تعلیق ۲ دفتر پخش سینمایی به دلیل تبلیغات شبکه جم

موبنا – از سوی دادستانی دو دفتر فیلمیران و نورتابان نمی‌توانند فیلم اکران کننند. نامه شورای صنفی نمایش نیز برای رفع تعلیق دفاتر از سوی وزارت ارشاد بی‌پاسخ مانده. در این شرایط فیلم‌هایی چون «نفس» و «یتیم خانه ایران» دچار مشکل اکران خواهند شد. پخش تبلیغات فیلم‌های سینمایی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و جم …

موبنا – از سوی دادستانی دو دفتر فیلمیران و نورتابان نمی‌توانند فیلم اکران کننند. نامه شورای صنفی نمایش نیز برای رفع تعلیق دفاتر از سوی وزارت ارشاد بی‌پاسخ مانده. در این شرایط فیلم‌هایی چون «نفس» و «یتیم خانه ایران» دچار مشکل اکران خواهند شد.

پخش تبلیغات فیلم‌های سینمایی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و جم باعث شد تا بازپرس قضایی فعالیت سه شرکت پویا فیلم، نورتابان و فیلمیران را به حالت تعلیق درآورد.

حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی نیز دستور قوه قضائیه را مبنی بر برخورد با سینماگرانی که تیزر فیلم هایشان از شبکه ماهواره ای پخش شده است را رسانه ای کرد در میان نام ها به فعالیت سه دفتر پخش سینمایی شامل فیلمیران به مدیریت علیرضا سرتیپی، نورتابان به مدیریت محمدرضا صابری و پویافیلم به مدیریت عبدالله علیخانی نام های آورده شده است.

اما نکته قابل تامل این که هر یک از دفاتر پخش برای اکران آینده برنامه هایی دارند که با اعلام قضایی و به تعلیق درآمدن فعالیت آن ها امکان اکران فیلم ارزشمندی چون «نفس» توسط دفتر نور تابان میسر نیست. فیلم های سینمایی «آس و پاس» و «نیمه شب اتفاق افتاد» نیز از جمله آثاری است توسط دفاتر پویا فیلم و فیلمیران اکران می شود اما یا از مصوبات قبلی شورا است و یا به نام یکی دیگر از اعضای دفتر پخش اجازه اکران یافته است.

نوشته های مشابه

شنیده می شود از سوی دادستان دو دفتر فیلمیران و نورتابان نمی‌توانند فیلم اکران کنند و همین امر نگرانی را در میان سینماگران بیش از پیش کرده است. امروز رئیس شورای صنفی نمایش در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس به این مهم اشاره کرد که هنوز نامه شورای صنفی نمایش برای رفع تعلیق دفاتر از سوی وزارت ارشاد اعلام نشده است.

دفاتر پخش و تهیه کنندگان  از ابتدا رفع این مشکل را به عهده وزارت ارشاد گذاشتند و در جلسات متعدد از مدیران وزارت ارشاد خواستند تا این مشکل را مرتفع کنند. شنیده ها حاکی از آن است که مدیران سازمان سینمایی تلاش هایی را همراه با مدیرعامل خانه سینما برای رفع این مشکل انجام داده اند اما هنوز نتوانستند نامه عدم تعلیق فعالیت دفاتر پخش را از قوه قضاییه بگیرند و این دفاتر همچنان در تعلیق هستند.

ادامه این تعلیق باعث می شود تا فیلم‌هایی چون «نفس» ، «متولد ۶۵»، «یتیم خانه ایران» با مشکل مواجه می‌شوند. وزارت ارشاد باید این مهم را در نظر داشته باشد که اهالی سینما برای رفع این مشکل از مدیران توقع دارند اما متاسفانه گویا مدیران ارشاد تنها به اعلام رسمی اسامی هنرمندان و دفاتر به حکم قضایی بسنده  کرده اند.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا